Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo forumers..

Tijdje geleden dat ik hier ben geweest, maar lees nog wel elke week even de belangrijkste dingen door of als ik wat wil weten kom ik altijd hierheen.

Klein tijdje terug heeft Stitch zijn inentingen gehad (geen idee even hoe ze heten) het zijn de standaard inentingen zeg maar..

En nu is het gaan ontsteken!!! Het begon met een soort van schaaf plekje en ik dacht dus misschien heeft hij zich gekrabt of is hij ergens tegen aangekomen, maar met 3 dagen is het een soort van schimmelkorstje/ei geworden op z`n nekje...

Dus ik even naar een andere dierenarts vanwege een pittige dame die niet gekoppeld wilt worden... Meteen maar gevraagd, die mevrouw zei dus dat het ontstoken is en heb een kuur mee gekregen...

Nu is mijn grootste vraag, kan het zo zijn dat die andere dierenarts niet hygiënisch te werk is gegaan? Of kan Stitch niet tegen de inenting?

Mocht het zo zijn dat het gewoon door de hygiëne is gekomen, kan ik dan dit eventueel op de andere dierenarts verhalen?

Ben er in ieder geval uit dat ik niet meer bij die dierenarts ga, stitch was bij Blijdorp(Rotterdam) veel rustiger en kalmer dan hier in de straat...

Mocht er nog andere dingen zijn dat ik kan doen zeg het me maar daar leer ik alleen maar van:P

Thanks voor het antwoorden alvast:)

Geplaatst:

He, vervelend dat je konijntje nu weer een kuur moet na de vaccinaties.

De standaart vaccinaties zijn voor myxomatose en cuniculli (VHS). Grote waarschijnlijkheid dat Stitch deze ook heeft gekregen.

Toevallig heb ik bij 'mijn' vaccinaties dit voorjaar gehoord dat konijnen een bijwerking kunnen krijgen van myxomatose. Toevallig heeft Joep dat ook gehad. Verschijnsel was een grote harde bult op de plek waar hij geprikt was; op z'n schouder. Ik ook gelijk de DA gebelt (hellup!!!!!!!!), moest even langskomen. Heb geen medicatie gekregen. Moest het in de gaten houden. Als het na een aantal dagen nog niet weg was moest ik terug komen. Gelukkig trok het na ongeveer 3 dagen weg.

Deze bijwerking is niet levensbedreigend. Het lichaam maakt zich resistent tegen myxomatose, oftewel het vaccin werkt in, in het lichaam.

Wellicht dat jouw konijntje ook een bijwerking heeft?! Hoevaak heb je al vaccinaties gegeven? Vaak gebeuren dergelijke bijwerkingen bij dieren die nog niet vaak vaccins hebben gekregen.

Ik snap dat het schrikken is en dat je gelijk aan onhygienisch werken denkt. Helaas kan het gebeuren maar gebeurt het niet vaak.

Hoewel ik laatst met het konijntje van me broer de vaccins moest halen, zag ik een klein beetje bloed aan de rand van de behandeltafel. Dat gaf me totaal geen fijn gevoel. Liever ga ik niet meer naar die lokatie.

Veel succes met je konijntje!

Geplaatst:
He, vervelend dat je konijntje nu weer een kuur moet na de vaccinaties.

De standaart vaccinaties zijn voor myxomatose en cuniculli (VHS). Grote waarschijnlijkheid dat Stitch deze ook heeft gekregen.

Toevallig heb ik bij 'mijn' vaccinaties dit voorjaar gehoord dat konijnen een bijwerking kunnen krijgen van myxomatose. Toevallig heeft Joep dat ook gehad. Verschijnsel was een grote harde bult op de plek waar hij geprikt was; op z'n schouder. Ik ook gelijk de DA gebelt (hellup!!!!!!!!), moest even langskomen. Heb geen medicatie gekregen. Moest het in de gaten houden. Als het na een aantal dagen nog niet weg was moest ik terug komen. Gelukkig trok het na ongeveer 3 dagen weg.

Deze bijwerking is niet levensbedreigend. Het lichaam maakt zich resistent tegen myxomatose, oftewel het vaccin werkt in, in het lichaam.

Wellicht dat jouw konijntje ook een bijwerking heeft?! Hoevaak heb je al vaccinaties gegeven? Vaak gebeuren dergelijke bijwerkingen bij dieren die nog niet vaak vaccins hebben gekregen.

Ik snap dat het schrikken is en dat je gelijk aan onhygienisch werken denkt. Helaas kan het gebeuren maar gebeurt het niet vaak.

Hoewel ik laatst met het konijntje van me broer de vaccins moest halen, zag ik een klein beetje bloed aan de rand van de behandeltafel. Dat gaf me totaal geen fijn gevoel. Liever ga ik niet meer naar die lokatie.

Veel succes met je konijntje!

E. Cuniculi is zeker niet hetzelfde als VHS en je kunt je konijn er (helaas) ook niet tegen laten inenten;)

Het klinkt voor mij een beetje alsof je konijn een allergische reactie oid op de enting heeft. Een logisch gevolg daarvan zou zijn jeuk, dus krabben, en dus een wondje. Onhygiënisch werken zou een optie kunnen zijn, maar voor mijn gevoel is die kans heel klein. De naaldjes zijn tenslotte allemaal steriel verpakt en worden vlak voor de enting uit de verpakking gehaald en ook meteen na de enting weggegooid. Ervan uitgaande dat je DA zijn of haar handen wast, is de kans op een ontsteking vanwege te kort hygiëne heel klein.

Geplaatst:

hij heeft dit jaar voor het eerst zijn entingen gehad deze: myxomatose en die VHS, hij is van 1-12-2010, als het even kan maak ik straks wel een foto, het lijkt een soort van schimmelplekje, hij heeft verder geen jeuk en krabt er zelf ook niet aan.

Het plekje zat/zit helemaal los en daar onder zie je dan zeg maar vlees, maar over het soort van schimmelplekje is er wel weer haar gaan groeien, ik ben nu 3-4 dagen bezig met de medicijnen (die voor zijn tandje en voor zijn plekje) het lijkt of het plekje wel vaster zit maar kleiner niet.

Ik hoop uiteraard dat het een allergische is geweest.

Vanavond post ik wel even een fotootje:)

Bedankt voor het mee denken:)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .