jelle1110 Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Ik heb een klein vraagje over Snuffie.Ik merk de laatste paar dagen (met dit lekker warme weer) dat als ik Snuffie uit haar kooi heb gehaald en op de bank gezet dat ze soms piept.Meestal gaat het zo.Zo loopt wat rond op de bank, en ziet mij zitten.Ze komt op me arm af en begint (alleen) het behaarde gedeelte te likken.Ik aai haar wat, en ze gaat lekker liggen met haar oortjes langs haar hoofd (een hangoor dwergje :he:).En zo, uit het niets kan ze opeens heel snel gaan ademen(het neusje gaat dus heel snel!) en dan piept ze een heel klein beetje. Maar voor de piepen moet je heel goed luisteren.Komt dat snelle ademen en dat piepen door het warme weer, want voordat het zo warm werd deed ze het bijna niet/was het me niet opgevallen.
C-Lot Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Is haar neusje schoon? Zijn haar oortjes schoon? Niest ze erbij? Trekt deze ademhaling later weer weg? Ziet ze er benauwd uit?Als dit allemaal oke is zou ik me niet snel zorgen maken. Bij mij hebben ze zo nu en dan ook een korte snelle ademhaling, met name als ze aan het relaxen zijn namelijk. Heb er zelf ook geen 100% zekere verklaring voor hoor. Misschien dat anderen er meer vanaf weten.
jelle1110 Geplaatst: 10 mei 2011 Auteur Geplaatst: 10 mei 2011 Is haar neusje schoon? Zijn haar oortjes schoon? Niest ze erbij? Trekt deze ademhaling later weer weg? Ziet ze er benauwd uit?Het antwoord hierop is allemaal ja, behalve voor het niezen en het benauwde. Daar heeft ze geen last van (of het niezen is me nog niet opgevallen).Tevens is haar neusje gewoon mooi droog.Het zal dan wel niets zijn, ben wat (over)bezorgd sinds me vorige konijn was overleden een aantal jaar geleden
Aanbevolen berichten