Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ineens in 1 week tijd verslikten allebei sil en tijs (van 1 koppel).

Vandaag Tijs. Ik had ze gewoon hun bakje voer gegeven en toen daarna zag ik tijs ineens niet meer eten, dus kijk in het binnenhokje waar hij zat. Wilde een wortel aanbieden die hij niet aannam en daarna maakte hij tot 4 keer toe kotsbewegingen, alleen kwam er niks uit.

Daarna ging hij gelukkig wel weer eten maar toen ook nog een kotsbeweging tussendoor.. Vind het maar eng, ik weet van paarden als ze overgeven dat ze dood gaan, laatst een tijger geweest die zich verslikte en toen dood ging.. oke die was wel oud, maar het ziet er zo akelig uit. Had het nooit eerder gezien en nu ineens in 1 week tijd 2 keer.

Wie heeft dit ook weleens gezien? Ik weet ook niet wat ik kan doen en of het gevaarlijk is?

Geplaatst:

Konijnen kunnen geen scheetjes laten en ook niet overgeven. Dus dat is het niet. Mijn konijnen lopen ook wel eens met het koppie te bewegen als ze iets niet goed wegkrijgen, maar meestal zakt het wel, vaak te gulzig. Mocht je echt denken dat het misgaat probeer dan het bekkie te openen en als je erbij kunt het stukje voedsel eruit te halen tussen wijsvinger en duim.

Geplaatst:

Nou mijn konijn heeft weleens een windje gelaten, en ja hij leeft nog en had geen gas....;)

Succes met je nijnen, zolang ze nog vrolijk zijn, goed eten en goed keutelen komt het wel goed.....

Geplaatst:

Mijn konijn had het ook laatst nog.. Alleen kwam er bij hem ook allemaal prut en kwijl mee. Erg eng om te zien, maar volgens de dierenarts moest ik het gewoon in de gaten houden.

Geplaatst:

Dat klinkt niet goed.. is het alleen als ze eten?

Sascha dat van jou klinkt meer als slijm ophoesten. Heeft de DA naar de longen geluisterd? Slijm ophoesten hoort vaak bij longontsteking, maar hoe dat bij konijnen zit weet ik niet.

Saskiaa, heb je een KKDA? Ik zou toch minstens een keertje bellen of zo...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .