suusevers Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Mijn konijn heeft Pasteurella gehad. Sinds een week is ze van de AB af. We moeten nog een week afwachten of de AB ook daadwerkelijk heeft gewerkt. De AB is namelijk pas na twee weken volledig uitgewerkt. Pasteurella is besmettelijk voor andere konijnen, daarom mogen ze van mij al twee maanden niet meer bij elkaar komen. Nu Lola naar mijn idee bijna genezen is, vraag ik me af, wanneer mijn konijnen weer bij elkaar kunnen. Stel dat het chronisch blijkt te zijn en met enige regelmaat terugkomt, is het verstandig ze dan helemaal uit elkaar te houden? Of in de periodes dat het goed gaat, kan ik ze dan wel weer bij elkaar doen?(Mijn konijnen zijn altijd gescheiden d.m.v. een hek, maar nu heb ik twee hekken in de tuin staan, zodat ze minimaal twee meter uit elkaar blijven. Dus met 'bij elkaar doen', bedoel ik dat ze contact met elkaar kunnen hebben via het hek).
Bobbie Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 (aangepast) Met pasteurella hoef je je konijnen helemaal niet uit elkaar te halen. Ze dragen de bacterie namelijk altijd bij zich, alleen bij slechte weerstand of stress kan hij opspelen.Je moet nu weer opnieuw koppelen, wat ook weer stress geeft.Ik heb hier ook een koppel waarvan één chronische pas. heeft, de ander heeft nergens last van. En die met de pas. kan ook snuffelen aan mijn andere nijnen.Edit: ik zie dat ze geen koppel zijn :erf: 9 mei 2011 aangepast door Bobbie
Aanbevolen berichten