Tanja Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Hallo Allemaal, Ik wilde graag de laatste maand van stampertje met jullie delen. Stampertje staat bij ons in de woonkamer in zijn kooi met zaagsel. Hij staat er al bijna 4 jaar. Het is een schat van een konijntje. Maar op de nacht van 9 op 10 April hebben we hem een aantal keer horen draaien, ik heb gekeken snachts maar kon niets vreemds ontdekken. In de loop van de middag ging het kopje van stampertje hangen, dit gebeurde 1 keer. We hadden zoiets van misschien heeft hij wel een beetje jeuk aan zijn oortje. ( Onze hond doet ook altijd zijn kopje scheef als zij jeuk aan haar oortje heeft.) Verder is de dag goed verlopen. Maandags hing het kopje van stampetjes scheef en hij tolde en rolde door zijn kooi heen. In eerste instantie wist ik even niet wat ik moest gaan doen. Ik heb met mijn man overlegd dat we naar de dierenarts zouden gaan. Ik had een afspraak gemaakt en voormezelf al afscheid genomen van Stampertje. De dierenarts zei dat hij een parasietje in zijn hoofdje had en dat hij nog in het begin stadium zat en dat het met medicijnen over zou gaan, binnen 7 dagen moest er verbetering zijn. Nou zo gezegd zo gedaan. Elke morgen medicijnen en we hebben hem 1,5 week bij gevoed met babyvoeding (wortelhapje). En telkens ook zijn brokjes aan geboden. Ik had voor mezelf iets van wat hij eet dat krijgt hij in ieder geval binnen. Na een week zagen we iets een verbetering en ik kreeg weer hoop. Tot 1 week geleden. Ik aaide stamperje en deed heem in een bakje met lauw water omdat hij zich bijna tot niet wasde. ik voelde zijn botjes en wist dat dit niet langer mocht en kon. Stampertje woog 10 April nog 900 gram (dwergkonijntje) en gistermorgen woon hij nog 600 gram. Ik heb de hele dag lopen denken wat ik nu moest doen, nieuwe medicijnen gaan halen bij de dierenarts of stampertje uit zijn lijden verlossen. We hebben de dierenarts om een eerlijke mening gevraagd. Het was de zelfde meid die stampertje ook voor de eerste keer had gezien. Ze schrok wel van hoe hij eruit zag, maar zei ook dat hij niet meer te redden viel. We hebben toen besloten om hem te laten inslapen en rust te geven. We kregen wel een compliment dat we het goed hadden gedaan met de verzorging van Stampertje. Ik weet voormzelf nu niet of ik eerder had heen moeten gaan of dat ik gewoon wilde zien dat hij beter werd. Ik heb gisteren een verstandig besluit genomen, maar het was niet makkelijk. Sorry voor het lange verhaal! Groetjes Tanja
Wammes030 Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Veel sterkte met het verlies van Stampertje. Zo te horen heb je er alles aan gedaan om hem te redden maar mocht het helaas niet zo zijn.
anke1985 Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Ik neem aan dat stampertje EC had ... mijn eerste konijn japie is er ook aan overleden... hij had het paracietje ook in zijn hoofd zitten
Tanja Geplaatst: 7 mei 2011 Auteur Geplaatst: 7 mei 2011 Ik weet niet of het EC was.Ik denk het haast wel. Ik was veel drukker bezig met hoe ik hem weer beter zou kunnen krijgen. Hoe lang heeft het geduurd voordat jou konijn japie is overleden?
michaela23 Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Heel veel sterkte met dit verlies, en Stampertje rust maar zacht.
Boseetje Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 wat erg voor je, heel veel sterkte met dit verlies.... wat een zorgen he als je dier ziek is.... Stampertje rust zacht!
Kiekeboow Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Heel veel sterkte met het verlies van stampertje
Scoobie007 Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Heel veel sterkte met het verlies van stampertje..Hoe oud was hij trouwens?
mijnJohanna Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Sterkte met je verlies, en Scoobie007, dat staat in het verhaal, hij was 4 jaar oud
Fluffie Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Heel veel sterkte, het is een moeilijke beslissing die je hebt moeten maken!
Aanbevolen berichten