Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn heeft al een hele tijd last van diarree...

Ik heb de keutels laten onderzoeken door de dierenarts en ze belde me om te zeggen dat er toch wel wat parasieten in zaten. Dit zou niet ongewoon zijn, maar ze wou toch een panacur-kuur beginnen.

Ik moest haar 10 dagen panacur geven.

De eerste vijf dagen had ze nog steeds last van diarree en ging haar gewicht ook plots omlaag.

De laatste vijf dagen ging het beter, ik heb niets meer gevonden en ze had mooie keutels.

Donderdag hebben we de laatste panacur portie gegeven.

Vrijdagnacht heeft ze opnieuw last gehad van diarree, en ook nu is haar poep vuil en heeft ze enorm stinkende keutels.

Zou ik nu onmiddellijk opnieuw starten met de Panacur of wachten tot maandag, tot ik de dierenarts kan raadplegen???

Geplaatst:

Wat voor parasieten heeft je DA gevonden? Want als het coccidiën zijn dan moet je niet behandelen met Panacur maar met Totrazuril. Vraag eens na welke parasieten je DA gevonden heeft.

En ik meen dat je Panacur moet herhalen of ook langer kan geven, dus vraag dat ook meteen even na.

Geplaatst:

Ik heb zelf nog geen ervaring met het geven van Panacur, maar deze post was al twee dagen niet beantwoordt, dus ik hoopte dat iemand met meer ervaring hem zou zien en zou antwoorden. Ik heb hier wel vaak discussies gelezen over 4 weken Panacur geven bij EC bijvoorbeeld en over herhalen na een bepaalde tijd, maar hoeveel of hoe lang weet ik niet precies meer.

Iemand?

Geplaatst:

Ik heb uiteindelijk dus gewacht tot ik de DA kon bereiken...

Ze wil eerst de keutels testen, die zijn vandaag binnengebracht en resultaat is morgenavond binnen.

Ze had niet specifiek gezegd over welke parasiet het ging...

Het is ook niet echt diarree dat ze heeft, meer zeer plakkerige en slijmerige keutels. Ze zijn wel zacht en plakken allemaal aan elkaar en doordat ze zo plakkerig zijn blijven ze altijd aan haar poep hangen.

Ze stinken ook enorm...

En nee, het zijn geen BDK's!

Geplaatst:

Dat is wat diarree is bij konijnen: zachte plakkerige keutels. Echt vloeibare uitwerpselen komen eigenlijk alleen voor bij konijnen die bijna niet meer te redden zijn.

maar goed dat je DA het na gaat laten kijken!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .