chicolovex Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Heey, vanmiddag wou ik mijn konijn weer terug leggen op zijn plaats. Maar toen begon hij helemaal te spartelen en viel hij uit mijn handen. Hij kwam heel verkeerd terecht en viel op zijn nek/rug met zijn hoofd gebogen. Toen hij opstond ging dat met moeite en ging zijn hoofd helemaal naar achteren tegen zijn rug aan, dit duurde ongeveer 10 seconde, ik was echt helemaal in paniek en wist niet wat ik moest doen. Even later ging hij heel rustig lopen en daarna rende hij even. Dus waarschijnlijk is er niks aan de hand met zijn pootjes. Ik heb zodadelijk aan zijn rug gevoeld of er niks gebroken of iets was. En ik voelde zijn zijn twee botten, net achter zijn nek hélémáal trillen. Ik weet dus echt niet wat dat trillen betekent en ik vind het heel eng. Als ik hem ook wil aaien loopt ie niet heel blij naar me toe, maar blijft hij op zijn plek zitten enzo, en hij snuffelt ook niet meer aan mijn hand. Hij is boos of iets dat ik hem heb laten vallen? Ik weet het ook niet precies. Maar misschien weet iemand wat dat trillen is? Want het is namelijk best heel eng. xx.
ZaZa Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Vanmiddag gebeurd...Wat is de reden dat je vanmiddag/vanavond geen dierenarts gebeld hebt ? Eet en keutelt je konijn wel ?? Hoe zien zijn ogen er uit ?Beide pupillen even groot ?Sidderen ze ? (snel heen en weer gaan)Geef hem in ieder geval NU hokrust.
chicolovex Geplaatst: 6 mei 2011 Auteur Geplaatst: 6 mei 2011 De reden dat mijn ouders de dierenarts niet hebben gebeld is omdat mijn vorige konijn ziek was, en toen hebben wij 130 euro uitgegeven om hem weer beter te maken, waaronder medicatie enzo, maar hij is na 3 dagen overleden. En ze vinden het zonde om weer zoveel geld eraan uit te geven, terwijl er kans is dat hij misschien zou kunnen overlijden. &mijn vader zei dat hij nog wel wat heeft gegeten vandaag. Ik heb mijn konijn verder niet echt gezien, ik dacht dat als ik hem maar even met rust liet het beter zou kunnen gaan met hem. Emh, ik heb niet erg op zijn ogen gelet, maar hij ziet er verder niet anders uit dan normaal. Op dit moment is hij nu buiten naast zijn hok (hij heeft een aantal meter een eigen plekje om te spelen bij het hok). Ik heb hem net geaaid en nouja, ook even gekeken of hij nog leefde, en hij ademt nog wel en alles. Maar ik vind het toch vreemd van dat trillen.
pechkonijn Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Ik zou toch nog zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan. Als er sprake is van een zwelling in het ruggemerg, dan is het nu misschien nog op tijd om de de zwelling te reduceren met een injectie. Hoe langer je wacht, hoe groter de zwelling wordt en hoe kleiner de overlevingskansen worden.
ZaZa Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Weet je, ik snap dat mensen niet zo veel zin hebben om meer energie in hun konijn te steken dan ze normaal doen.... "mijn vader zei dat hij nog wat heeft gegeten vanavond""ik heb mijn konijn verder niet gezien""ik heb niet erg op zijn ogen gelet" Of nee...ik snap dat eigenlijk niet. Ik begrijp dat je bezorgd bent...maar tegelijkertijd vraag ik me ook af welke hulp je van ons verwacht als je verder niet echt meer wilt doen dan even aaien om te kijken of hij nog leeft........ Je wilt van ons horen dat het allemaal niet erg is en weer goed komt.....Besef dan wel dat bepaalde informatie om dit enigzins in te kunnen schatten, belangrijk is !
kudatje Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Toch dierenarts.Als je niet gaat word dat verstaan op onnodige dierenmishandeling.Dier dat lijd hoort uit zijn lijden verlost te worden.Als je geen geld wilt uitgeven aan mogelijke medische kosten dan een spuitje als ie wat gebroken heeft om in te slapen wat heel sneu zou zijn gezien jullie hebben gekozen voor een dier en nu dan niet de verantwoordelijkheid nemen hem /haar te verzorgen.Maar niet een dier met mogelijke inwendige bloedingen en gebroken botten onnodig laten lijden.Een knaagdier of konijn laat amper ziekte zien omdat het een prooi dier is.Dus echt naar de dierenarts gaan, bespreek de mogelijkheden en kosten en beslis dan is hij gezond? of is hij gewond? zou hij gewond zijn kies dan tussen laten helpen of desnoods inslapen mocht het te erg zijn.(laaste optie wilt vaak een opvang of dierenarts nog wel het konijn over nemen en proberen te helpen nog )Een hoofd die tegen de rug aanklapt klinkt niet goed
ZaZa Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 (aangepast) Dat laatste is een neurologische reactie....Kenmerkend voor een konijn na een val (hersenschudding/shock)Vandaar dat hokrust uitermate belangrijk is.Het konijn zou nu ook niet buiten horen te zitten.... Maar ja............ En als het konijn morgen in gezonde staat aangetroffen wordt is het gelukkig (!) makkelijk om te kunnen zeggen dat er dus niets aan de hand was.. 6 mei 2011 aangepast door ZaZa
C-Lot Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Bij een huisdier heb je de lusten maar zeker ook de lasten.Je weet dat er een kans bestaat naar de DA te gaan.Huisdieren kosten altijd geld. Ik vind, als je dat weet je ook je verantwoordleijkheid moet nemen. Ik schrik soms ook van de bedragen maar heb altijd een goed gevoel dat ik heb ingegrepen.
Aanbevolen berichten