Ilovebunny's Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Beste mensen,Ik heb een logétje omdat de eigenaars op vakantie zijn. Micky is de naam van het konijn. Omdat hij nogal veel nieste en een vieze neus had heb ik 'm voor de zekerheid naar de dierenarts gebracht en ja... inderdaad hij heeft dus snot. De DA zei dat het alleen voor in de holtes was. Hij heeft een spuit Floxadil gekregen en ik heb nu Enrofloxoral Drops meegekregen om twee keer daags in te geven.Maar... nu vroeg ik mij af. Was het niet zo dat duplocilline het enige middeltje was waardoor konijnen van hun snot af zouden komen? Ik meen me zoiets te herinneren maar ik weet het niet meer en kan het niet vinden.Kunnen de konijnendeskundigen raad geven?Alvast bedankt!
Dollie Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Hoeft op zich niet hoor. Bij mijn konijn is enrofloxoral (tien dagen ofzoiets?) ook altijd genoeg. Het komt bij haar wel met enige regelmaat terug, maar dat was met duplo ook zo. Het is met name wanneer snot hardnekkiger is dat je beter duplo kunt geven. Maar ik zou niet te lang "modderen", ik weet niet wanneer de dierenarts beterschap verwacht, maar als dat niet gauw genoeg komt dan ook gelijk wel duplo.
Ilovebunny's Geplaatst: 6 mei 2011 Auteur Geplaatst: 6 mei 2011 Oké bedankt, hier kan ik wel wat mee :-)
Amatjuh Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Ik heb hier ook de enrofloxoral gebruikt, een week en toen was het over.
suusevers Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Inderdaad, ik heb mijn konijn aan de AB Baytril gehad. Het duurde drie weken, maar ze is er (voorlopig) vanaf. Duplo is inderdaad bij hardnekkige snot wel aan te raden.
Gast Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Ik geef hier ook enrofloxoral en dat wertk heel goed. Ik zag gelukkig snel verbetering.Het is wel erg opvallend hoeveel konijnen er momenteel snot hebben. Het halve moderator team heeft snot patienten en ik lees op het forum nu ook veel snot verhalen. Vraag me af of de idiote temperatuursverschillen een reden kunnen zijn.
Joseeke Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Als eerste geven ze idd meestal zoiets als Enrofloxoral mee.Mocht het hiermee niet weggaan, gaan ze over "sterkere" medicatie zoals bijv. Duplo idd. Door de weersveranderingen kan de weerstand een flinke slag krijgen, waardoor Pasteurella de kop op kan steken.Met vachtmijt zie je dit ook vaak.
Aanbevolen berichten