Kristi G Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Mijn konijn Stamer heeft al een paar dagen diarree, maar dat heeft ze vaker dus heb ik haar twee theelepeltjes Critical Care met water gegeven. (voer wat de darmen van konijnen en andere knaagdieren op gang krijgt) Dit werkt volgens mij wel en hiermee is ook niks aan de hand. Maar toen zag ik mijn konijn vanuit haar ren van de klimop eten (die dus giftig is), ik heb meteen de heg gesnoeid en alle blaadjes zo goed mogelijk opgeruimd. Hierna heb ik Stamper nog een beetje Critical Care met water gegeven, omdat ze dat blaadje had opgegeten. Hierna had ik wat hooi bij haar neergelegd en dat at ze en ik heb ook haar voerbakje in de ren neergezet en daar at ze ook van. Dat is al een goed teken. Naar mijn gevoel gaat het wel goed met haar, maar ze gedraagt zich nog wel anders. Normaal gaat ze wel vaak languit in de ren liggen en dat is ook normaal. maar nu ploft ze heel uitgebreid neer, rolt een beetje over haar zij en ze wil het liefst de hele dag liggen. Het ziet er niet heel extreem uit, maar weten jullie of dit normaal is of niet? en herkent iemand dit? Alvast Bedankt!Groetjes, kristi
Lianne22 Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 (aangepast) als ik het zelf niet vertrouw sta ik dezelfde dag nog op één of andere manier met het konijn bij de da op de stoep (gister eigenlijk nog) en meestal is mijn gevoel van 'er klopt iets niet' ook wel waar.. je zou sowieso even je da kunnen bellen? en heeft je konijn nu wel of geen diarree meer? als dat wel zo is zou ik zeker even langsgaan, succes! 6 mei 2011 aangepast door Lianne22
Kristi G Geplaatst: 6 mei 2011 Auteur Geplaatst: 6 mei 2011 Ik heb haar achterwerkt schoongemaakt en de keutels zien er nu wel goed uit. maar het is een beetje gemixt. Soms komt er nog wat diarree uit maar ik heb het gevoel dat het minder wordt. Ik wacht denk ik ff af en als het weer erger wordt bel ik de da. Maar we zijn al wel vaker naar de da geweest met dit probleem en dan word er gezegd dat Critical care het wel oplost en dat ik dit haar moet voeden. Maar ik heb het idee dat het niet altijd helpt en dat je het niet altijd zo kan oplossen. We hebben wel een konijnkundige dierenarts, maar volgens mij doet hij het alleen maar voor het geld, want hij gaat meestal hardhandig met mijn konijn om. Maar heel erg bedankt voor je reactie!
Lianne22 Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Ik zou naar een andere arts gaan zeker als dit een terugkomend probleem is. zijn de keutels weleens onderzocht? Waar je aan kan denken zijn wormen en die los je niet op met critical care. wat is je voedingsschema? Misschien geef je teveel voer waardoor je plakpoep krijgt, en bij diarree wil een paar dagen alleen op hooi en water zetten ook goed helpen.
emkn Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Ik zou ook naar een andere DA gaan vooral als je konijntje wel vaker dat probleem heeft en dat je niets vreemd aan je konijntje ziet zegt niets ze steken pijn weg zoals je vast weet. Of ze nu een dag op hooi en water zetten en zien of dit iets helpt? Als je niet het volste vertrouwen hebt in je DA (heb ik wel) dan zou ik een andere zoeken ook omdat je vindt dat hij naar jouw mening hardhandig met konijnen om gaat. En als je telkens hetzelfde probleem blijft hebben dan is er wel iets mis...
iloveballoo Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Diarree kan heel gevaarlijk zijn, mijn oude konijntje is eraan dood gegaan:(Ik denk niet dat je haar alleen op hooi en water moet zetten omdat konijnen vaak brokken boven hooi verkiezen en dat ze dan niet genoeg eten omdat ze hun brokken willen.Staan de oogjes nog helder?? Dit is voor mij namelijk een teken dat mijn konijn echt ziek is.Succes en beterschap aan je konijn.
Lianne22 Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Diarree kan heel gevaarlijk zijn, mijn oude konijntje is eraan dood gegaan:(Ik denk niet dat je haar alleen op hooi en water moet zetten omdat konijnen vaak brokken boven hooi verkiezen en dat ze dan niet genoeg eten omdat ze hun brokken willen.Staan de oogjes nog helder?? Dit is voor mij namelijk een teken dat mijn konijn echt ziek is.Succes en beterschap aan je konijn. Maar in veel gevallen zijn de brokken juist de veroorzaker van plakpoep, zonder brokken gaan ze uiteindelijk juist even meer hooi eten wat juist noodzakelijk is bij diarree brokken dan dus even niet
Kristi G Geplaatst: 7 mei 2011 Auteur Geplaatst: 7 mei 2011 Bedankt allemaal! De oogjes zijn (nog) helder. Het is nog steeds afwisseld.
emkn Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 en naar een andere konijnkundige DA gaan is geen optie?
Aanbevolen berichten