Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toen ik mijn konijn 2 weken geleden kreeg had ie een klein rood korstje (als van een wondje) op zijn oor van ik denk een halve centimeter, het korstje was na een paar dagen weg maar bleef er een schilferachtig plekje met korte haartjes achter van zo'n 1,5 a 2 centimeter. Ik dacht zelf dat het gewoon een irritatie plekje was omdat het korstje misschien jeukte en dat ie er aan gekrabd had ofzo, hij lijkt er geen last van te hebben, maar het plekje lijkt ook niet kleiner te worden!

ik zou zelf niet weten hoe een schimmel infectie eruit moet zien of hoe dat in den beginne zeg maar begint, maar normaal lijkt dit me niet... Straks heeft het beestje een etterplek daar zitten ofzo als het te lang blijft zo. Ik heb totaal (nog) geen ervaring in die dingen. Moet ik meteen naar de DA of gaat het vanzelf weer over?

Geplaatst:

Schimmel vergt een zeer intensieve behandeling van 6 weken en je moet dan al je konijnen behandelen en het hok grondig schoonmaken. En dan nog heb je geen garantie, de schimmelmkan altijd terug komen. Pico had ook een tijdje terug een kaal plekje op zijn neus, dit was niet schilferig, maar toch een vreemde plaats. Ik heb toen in overleg met de DA afgewacht en na een paar maanden is het weer dicht gegroeid. Hij had er verder ook geen last of jeuk van.

Maar als jouw konijn schilfers heeft kan het mogelijk wel mijt zijn, dus dan moet je wel even naar de DA.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .