Ga naar inhoud

snot


Gijssie

Aanbevolen berichten

Een vies neusje, vieze pootjes (door het veelvuldig wassen), ooguitvloeiing. Mocht je het idee hebben dat het pasteurella is, is het zeer verstandig om naar een dierenarts te gaan aangezien het niet vanzelf over zal gaan en in het ergste geval chronisch kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al medicijnen van de dierenarts die ik 2 keer per dag aan hem geef. Hij heeft wel een klein beetje vieze oogjes, maar geen vieze pootjes en hij wast zich ook niet extreem veel. Maar ik maak me een beetje zorgen om die twee gele druppels die een paar dagen geleden uit zijn neus kwamen nadat hij binnen had gerend.

Als ik buiten aan zijn neusje voel is het bijna helemaal droog, maar zodra ik hem naar binnen haal wordt het natter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ergens ook wel vreemd. Is het binnen stoffig waar hij niet zo goed tegen kan? Ik blijf erbij, in geval van twijfel even contact opnemen met je dierenarts en laat bij een vermoeden van snot ook altijd het gebit nog even nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lianne het is binnen niet erg stoffig, maar er ligt wel een groot vloerkleed waar hij over heen rent, misschien dat daar stof uit komt. En het is altijd wel warm binnen zo rond de 23 graden, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Ik kijk deze kuur even aan en als het dan nog steeds niet weg is ga ik terug naar de dierenarts. Ik had van iemand anders gehoord dat je geen kweekje kan laten maken als het konijn al medicijnen heeft.

@domino

Ik zie geen snot neusje (op die twee druppels van een paar dagen geleden na dan)alleen als ik een tisue eronder houdt is het een beetje vochtig.

Ik hoor ook geen rommelend geluid.

Gijs krijgt nu doroxal, 2x per dag 14 dagen lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .