Bunnyfan Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 (aangepast) Onze Pluis is afgelopen koninginnedag met spoed naar de DA gebracht ivm een oorontsteking. We waren er snel bij, en hij krijgt antibiotica en metacam en iets tegen parasieten. Is redelijk opgeknapt en eet weer enigszins. Maar hij slaapt de hele dag en wil niet rondlopen. blijft in zijn hok, ook als ie er uit kan. Zet ik hem eruit, gaat hij er zelf bijna meteen weer in. Vrouwtje Pommy is maandag gecastreerd. Dat is tegen verwachting goed gegaan. Ze is al weer bijna de oude. Ook ivm besmettingsgevaar hebben we ze zaterdag uit elkaar gehaald. Punt is: wanneer kunnen ze nu weer terug bij elkaar? Als Pluis beter is? Kan nog weken duren... Ik hoop op een deskundig advies, want wij weten het niet. 4 mei 2011 aangepast door Bunnyfan
michaela23 Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Eet/drinkt en keutelt Pluis wel? Anders maar weer terug naar de DA. Is jouw DA konijnkundig?
Bianca Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Ik heb hier niet heel veel verstand van, dus puur op logica: Als Pommy alweer redelijk de oude is en hem niet heel erg gaat lastig vallen (soms zorgt ziekte voor een verstoring van de balans in dominantie) dan kunnen ze weer bij elkaar. Ik denk niet dat Pommy dan zo snel de infectie van Pluis overneemt, maar je kan altijd je DA bellen en hier even advies over vragen (maar dan wel echt aan de DA en niet alleen de assistente).Let alleen op: Als ze lang uit elkaar geweest zijn moet je misschien weer koppelen en dat kan te stressvol voor Pluis zijn, maar als het maar kort was dan knapt hij misschien juist weer op van haar aanwezigheid denk ik. Goed dat Pluis ook Panacur/Fenbendazol krijgt (ik neem tenminste aan dat dat je anti-parasieten-middel is?) want middenoorontsteking kan de symptomen van E.C. maskeren, dus dat kun je er het beste altijd bij geven.Let goed op Pommy, want als het (ook) EC is (dan is zij waarcshijnlijk ook allang besmet) en kan het bij haar ook de kop op steken ivm lagere weerstand door haar castratie. Dus zie je haar de kop scheef houden, of heeft ze natte poten omdat ze eroverheen geplast heeft, of andere symptomen die niet bij herstellen van haar castratie horen, dan meteen naar de DA en haar ook aan de Panacur doen. Heb je ook dwangvoer in huis voor als Pluis te lang niet/te weinig zelf eet? Heb je het daar met je DA over gehad?
Bunnyfan Geplaatst: 5 mei 2011 Auteur Geplaatst: 5 mei 2011 Pommy heeft 1x preventief pancur gehad en is verder kerngezond. Pluis is flink afgevallen en is al een poosje minder gaan eten. Gaat nu weer beter. Hij krijgt dagelijks panacur. We hebben ze gisteren een uurtje bij elkaar gezet. Gelukkig hadden ze heel weinig belangstelling voor elkaar, en hoefden ze niet opnieuw gekoppeld te worden. Om te voorkomen dat Pommy Pluis teveel lastig zou vallen, zitten ze nu weer apart. Pluis is echt nog ziek en wil alleen maar rust. Daarom moet hij Pommy ook niet met haar net geopereerde buikje naar boven jagen, wat hij steeds wel deed. Pommy lijkt een beetje bang voor hem, en gaat niet samen met Pluis in de bak zitten. Ik hoop dat Pluis snel opknapt - hoe lang kan zo'n oorontsteking duren? Er liep nog geen pus uit of zo, wel flink ontstoken. Spoelen laat hij niet goed toe, hij schudt meteen met de kop alles er weer uit.
Aanbevolen berichten