Gijo Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 hey iedereen, Net iets ontdekt bij mijn Nijntje. Hij heeft een bolletje ter groote van een knikker, net boven zijn schouderblaadjes. Direct de DA gebeld, ze zei dat het nog kon zijn van zijn enting (25 april) maar dat ik zijn eet gedrag wel goed moet controleren. Heb hem extra veel hooi gegeven zodat ik het verschil duidelijker kan zien. Ze zei ook dat het 'bolletje' zeker niet meer mag groeien, dat ik dan direct moet gaan. Zou dat van de enting kunnen zijn? :(
JoBoris76 Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Dat kan zeker van de enting komen. Hou het maar even in de gaten.
lufnick Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Nick had ook een 'knikker' van zijn enting, na verloop van tijd werd die steeds kleiner, nu is het een soort van korstje wat er bijna afvalt... Het zou dus kunnen.
Gijo Geplaatst: 3 mei 2011 Auteur Geplaatst: 3 mei 2011 Maar het knobbeltje is onderhuids :/ Dus echt afvallen zal het niet kunnen doen.
jrjsieben Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Het kan een entreactie zijnIk denk dat lufnick geen echt korstje bedoelt
emkn Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 dat kan inderdaad een reactie op de inenting zijn vertrouw je dierenarts daar maar in hoor de mijne zegt ook altijd dat dat kan gebeuren maar het is hier nog nooit gebeurd
Sanne&Bunbun Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Bij zijn eerste enting heeft mijne het ook gehad. nu helemaal weg. Na de laatste (zijn 2e) heb ik niks gevoeld
lufnick Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Nee inderdaad geen echt 'korstje' maar op de plek van de bult zijn de haren in een soort van korstje gaan zitten (moeilijk uit te leggen hoor...)Nick heeft dit ook op zijn oor gehad van de spuit van de verdoving bij zijn castratie. Daar ontstond ook een bult en daar zijn uiteindelijk de haren ook in een soort van korstjes af gevallen. De dierenarts heeft gecheckt toen, wel bijzonder maar niks ernstigs, alleen ziet het er nu uit of hij een hap uit zn oor heeft...
Gijo Geplaatst: 4 mei 2011 Auteur Geplaatst: 4 mei 2011 Hey iedereen,Als ik aan het bolletje komt heeft hij niets van pijn ofzo :/ Vind het raar dat dit pas 1 week na de enting is ontstaan. Als ik eraan voel gaat hij roerloos liggen, echt raar. heb wel de indruk dat het iets gegroeid is en dat hij niet al zijn biks heeft opgegeten :(.
Pucks Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Mijn Woppy heeft dat ook gekregen na de enting. Goed in de gaten houden en regelmatig voelen of ie groeit.
Kristi G Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 ALs ie groeit, wat je net zegt, denk ik dat het niet zo best is! Sterkte!
Gijo Geplaatst: 7 mei 2011 Auteur Geplaatst: 7 mei 2011 Heey, Kheb een afspraak bij de DA om kwart voor 5 maandag!
Gast Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Juul had ook ooit eens zo'n bultje na de enting, en die heeft er zeker drie maanden gezeten. Dat was inderdaad een onderhuids loszittend knikkertje. Ik denk dat je je niet te ongerust hoeft te maken, maar als het je gerust stelt gewoon lekker naar je DAafspraak gaan natuurlijk!
Lydiaa Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Bij Pummel kwam de entreactie ook pas 2 weken daarna en het bleef een maand zitten en nu is het weer weg.
Gijo Geplaatst: 9 mei 2011 Auteur Geplaatst: 9 mei 2011 Net thuis van de DA Ze vertelde me dat het een extremere entreactie was, dus dat het ook normaal was dat ik ongerust was ( bolletje was ongeveer 3cm diameter) Ze heeft er eens in geprikt om zeker te zijn dat het geen abces was maar het is dus een harde bol zonder etter in ofzo.Mocht naar huis zonder iets te moeten betalen :O en met de boodschap om het te blijven volgen ! Dit is trouwens de site van mijn DA http://www.dierenartsenpraktijkstoepe.be/ Groetjes!
Gast Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Gelukkig is het niets ernstigs, en wat aardig van je DA dat je niets hoefde te betalen!
Aanbevolen berichten