jessicahoonakker Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Hallo allemaal,Ik heb een dwerg konijn met traanoog er komt wit pus uit het oog. Ik ben de eerste keer direct naar de arts geweest en had zalf voor het oog gekregen.Ze hebben voor de rest niks gedaan.Het ging maar niet over dus ben ik weer terug gegaan dit keer vroeg ik als ze naar de tanden wilden kijken. Want alleen lukte mij dat niet ik schrok mij kapot haar tanden waren over elkaar gegroeid en nooit wat gemerkt want ze at en dronk normaal en haar gewicht bleef ook hetzelfde. Dus tanden zijn geslepen en weer zalf voor het ook gekregen.Maar nu is het oog nog steeds niet over wat kan het nou nog meer zijn.Ik moet hier namelijk met alles zelf aankomen ik woon nog niet zolang in zwitserland dus ben de taal niet echt eigen maar wil mijn konijn weer beter hebben.Zal het ook besmettelijk kunnen zijn want hij zit met een soort genoot in het hok maar die zit er al zo lang bij en mankeert (nog) niks.Als ik ze scheid zijn ze diep ongelukkig.Wie kan mij helpen te vertellen wat het nog kan zijn.
Aniek Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Is ze alleen voor haar tanden behandeld? Want vaak scheve tanden wijst er ook op dat de kiezen niet goed staan en als die haken hebben kunnen ze traanogen krijgen. Ook kan het zijn dat de wortel van de kies naar boven groeit en dan tegen het oog aan duwt, waardoor deze gaat tranen, maar daar is niks aan te doen, maar wel te zien op een rontgenfoto.
Mexflex Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Is ze alleen voor haar tanden behandeld? Want vaak scheve tanden wijst er ook op dat de kiezen niet goed staan en als die haken hebben kunnen ze traanogen krijgen. Ook kan het zijn dat de wortel van de kies naar boven groeit en dan tegen het oog aan duwt, waardoor deze gaat tranen, maar daar is niks aan te doen, maar wel te zien op een rontgenfoto.Kan de kies/wortel dan niet worden verwijderd als dat het geval is?
Aanbevolen berichten