Margje Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Hallo allemaal, dankzij jullie goede adviezen hebben onze ruziënde konijnenzusjes er een ontzettend lief vriendje bij gekregen en vanaf dag één gaat het supergoed met z`n drietjes:party: dus we zijn allemaal helemaal blij!Nu zijn de dames een maand geleden voor het eerst gevaccineerd en kregen ze allebei twee prikjes. Vandaag met Ollie geweest en hij kreeg er maar één. Ik realiseerde het me net pas dus kan de dierenarts niet meer bellen. Krijgen oudere konijnen er altijd maar één? Of is de dierenarts er één vergeten?
jrjsieben Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 De enen wordt twee keer per jaar gegeven en de andere 1 keerHij is dus al ingeent in het najar waarschijnlijkHeb je een entboekje erbij daar staat het in
C-Lot Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Nee dat heeft niks met de leeftijd te maken. Loes, onlangs op 9 jarige leeftijd overleden, kreeg tot het bittere eind nog gewoon haar vaste prikjes: in het voorjaar 2 (myxo en cunical) en in het najaar alleen myxo. Daarentegen vertelde me KKDA me dat myxo eigenlijk weinig zin heeft: is maar een maand geldig in het lichaam en de ziekte wordt telkens resistent tegen het vaccin. Dus aanvankelijk kregen ze er bij mij ook maar 1. Op mijn vragen hebben ze alsnog myxo gekregen.
Petraatje Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 "Daarentegen vertelde me KKDA me dat myxo eigenlijk weinig zin heeft: is maar een maand geldig in het lichaam en de ziekte wordt telkens resistent tegen het vaccin. Dus aanvankelijk kregen ze er bij mij ook maar 1. Op mijn vragen hebben ze alsnog myxo gekregen. " Ja dat is een goede keus. Want konijnen die worden ingeënt tegen MYX die deze ziekte krijgen, komen er eerder bovenop dan konijnen die niet ingeënt worden tegen MYX. Dus zin heeft het zeker! Mijn DA deed de twee vaccinaties de vorige keer samen in 1 spuit. Maar dan zou het wel raar zijn als hij bij de twee voedsters de vaccinatie apart doet, en bij de ram het samen. Dus ik heb helaas geen goed antwoord op je vraag, sorry!
Margje Geplaatst: 4 mei 2011 Auteur Geplaatst: 4 mei 2011 Bedankt voor jullie reacties, ik heb me er echt druk om gemaakt maar toen ik de da belde bleek dat de ene da in de praktijk idd de vaccinaties mengt in één spuit! Niks aan de hand dus ;-)We hebben hem uit de opvang en we hebben geen paspoort ofzo meegekregen.Groetjes en bedankt weer!
Aanbevolen berichten