Gijssie Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Ik haalde vandaag Gijs ff naar binnen om hem te wegen en daarna heeft hij nog een beetje rondgehuppelt. Toen hij ging liggen kwamen er 2 druppeltjes gele snot uit zijn neus. Daarna was zijn neus ook nat. Toen ik later bij hem ging kijken toen hij alweer een tijdje buiten zat, was zijn neus weer wat droger. Ik heb toen met de dierenarts gebeld en die zei dat hij verkouden kon zijn. Ik heb doxoral van de dierenarts gekregen en ik moet Gijs dat nu 2 maal per dag gedurende 14 dagen geven. Nu mijn vraag heeft iemand ervaring met doxoral? Is dat een goed medicijn? Kan ik nog iets doen voor Gijs, heeft al heel veel stro in zijn hok, maar hij gaat ook steeds in de ren liggen. Kan dat kwaad met die storm? Ik hoop dat jullie kunnen helpen ik ben best wel bezorgd hierover. alvast bedankt
Laura1984 Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 (aangepast) Nijn heeft 2,5jr geleden snot gehad, hij kreeg als eerste ook doxoral, maar bij hem hielp dat destijds niet. Het was wel zo dat hij er door omstandigheden lang meer ond heeft gelopen voordat hij echt behandeld werd, dat kan schelen. Doxoral is een breed werkend antibioticum wat vaak als eerste wordt voorgeschreven bij snot. Vorige week merkten we dat Minky een snotneusje had, haar moeten we nu behandelen met duplocilline injecties. Ook dat heeft Nijn destijds gehad, die hielpen uiteindelijk wel. Als hij niet op de tocht ligt, geeft het niets dat hij in de ren ligt. Hier zitten ze ook gewoon buiten. Beterschap! Hopelijk is hij er snel vanaf! 2 mei 2011 aangepast door Laura1984
Gijssie Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Geplaatst: 2 mei 2011 Hij ligt niet echt op de tocht in de ren, maar het waait daar ook wel. Ik hoop echt dat het met de doxoral overgaat.Gijs zou volgende week gecastreerd worden, dat hebben we maar uitgesteld.Duurt het wel nog langer voordat hij bij zijn vriendinnetje mag
C-Lot Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Enflodoxoral/Enfloroxoral helpt bij 'mij' wel. Vorige maand heeft Joep een injectie gehad dat een maand helpt. Helaas heb ik afgelopen week Joep weer horen niezen en zat er witte snot aan de neus. Dus weeeer een kuurtje....
Gijssie Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Geplaatst: 2 mei 2011 Enflodoxoral/Enfloroxoral helpt bij 'mij' wel. Vorige maand heeft Joep een injectie gehad dat een maand helpt. Helaas heb ik afgelopen week Joep weer horen niezen en zat er witte snot aan de neus. Dus weeeer een kuurtje.... Is dat dan hetzelfde als doxoral. Een injectie had inderdaad wel fijn geweest. Gijs is mijn eerste konijn dus het medicijn toedienen is wel gelukt, maar ik wordt er wel nerveus van hij spartelt en is best sterk. Ik ga het morgen proberen op een stukje eten te geven.
Laura1984 Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Nee, Enrofloxoral (ik denk tenminste dat C-lot die bedoeld..?) is een ander soort antibiotica, met een andere werkzame stof. Nijn heeft deze ook gehad, destijds, in combinatie met de duplo-injecties, de laatste 2 weken van zijn behandeling. Dit hoeft niet altijd met een injectie gegeven te worden, wij moesten het oraal geven. Het wil inderdaad wel eens helpen om het op iets te spuiten wat ze lekker vinden. Mocht dit niet werken, dan kun je ook eens proberen om hem in een handdoek te wikkelen, zodat hij zich moeilijker kan bewegen. Vaak gaat het dan ook makkelijker om het toe te dienen.
Gijssie Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Geplaatst: 2 mei 2011 Ik heb hem inderdaad in een handdoek gewikkeld, maar daar was hij het niet mee eens, er zat gelijk een gat in de handdoek zo heeft hij erop lopen bijten haha, maar de eerste dosis heeft hij binnen op een druppel na die ernaast ging.
ZaZa Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Is dat dan hetzelfde als doxoral. Een injectie had inderdaad wel fijn geweest. Gijs is mijn eerste konijn dus het medicijn toedienen is wel gelukt, maar ik wordt er wel nerveus van hij spartelt en is best sterk. Ik ga het morgen proberen op een stukje eten te geven.Als het niet goedschiks lukt (door te lokken of te geven op wat voer, zoals een stukje brood bijv) dan moet het maar met wat dwang.Dan is het echt een kwestie van; JIJ bent de baas ! Doorpakken en hup met die spuit...Hoe duidelijker jij bent, deze te eerder weet hij dat hij zich over moet geven...Als jij twijfelt of niet goed durft, voelt je konijn dat en maakt er gebruik van om er onderuit te komen... Wel vervelend hoor al die snotneuzen.....Beterschap !
Aanbevolen berichten