Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

de haakjes bij kanina zijn verwijderd alleen ze heeft echt een heel slecht gebit

een kies hebben ze moeten verwijderen

en toen ze de kap er op zetten voor de narcose vielen er drie voortanden uit

ze is nu 3 tanden armer en dan 1 kies en bij de andere 2 kiezen de kaakjes weg gehaald

ze heeft nu antibiotica kuur en pijnstiller gekregen voor 3 weken en over 2 weken nog een keer controle.

ze kreeg het nu weer moeilijk onder narcose maar gelukkig was toen alles al gedaan is kon ze weer bij komen

na een half uur stond ik weer buiten met haar

ik heb nu in een bakjes ss gedaan 40 stuks en dan over een uurtje ga ik even tellen en als er niks uit is moet ik gaan dwangvoeren

Geplaatst:

Altijd vervelend een slecht gebit. Kun je niks aan doen. Geef ze maar lekker hooi en water, is sowieso goed. Maar na een half uur is al snel dat ze naar buiten kon. Tenzij ik het anders ben gewend en niet beter weet. Juul moest eerst even bijkomen in een 'uitslaapkamer' en weer goed functioneren voordat ze naar huis mocht.

Maar in ieder geval beterschap toegewenst!

Geplaatst:

het probleem is dat ze geen hooi wilt eten daarom moet ze elke keer geholpen er aan worden

er heeft nu 6 weken tussen gezeten.

ik heb alle kruidenhooi al gehad,gewoon hooi, weidehooi en hooi vers van een boer.

baal alleen dat ze nu nog niet zelf eet en elke keer moet dwangvoeren want daar wordt ze ook bang van.

gelukkig mag de antibiotica en pijnstiller morgen pas die heeft ze daar al gehad.

ik vind het ook snel na een half uur al buiten de afspraak had ik on 13:45u en om 14:30u was ik al weer thuis.

Geplaatst:

de eerste antibiotica en pijnstiller is gegeven

vind het wel lastig geven nu ik alleen thuis ben, en ik moet het konijn vasthouden, en haar bekje open proberen te krijgen en dan ook nog medicijnen geven.

en dan nog drie weken lang ook omdat de ontsteking zo erg was.

baal er alleen van dat ze niet zelf wilt eten dus moet ook nog een keer die bek open maken om dwangvoer te geven.

en ze zit maar de grommen naar me

Geplaatst:

Ik weet hoe vervelend dwangvoeren of medicijnen geven kan zijn.

Het beste gaat het als je het spuitje aan de zijkant van de pek naar binnen steekt. Dus naast de voortanden. Dan hoef je de bek niet open te doen.

Maar het blijft altijd lastig.

Suc6 in ieder geval

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .