Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey iedereen!

Mijn kleine zus heeft mij Nijntje een stuk blad van rabarber gegeven :s! Heb het direct weggehaald maar ik zag dat hij er van heeft gegeten! Niet veel, kan dit veel kwaad? :(

Groetjes.

Geplaatst:

Ehm voor de zekerheid zou ik even een belletje plegen met een konijnkundige dierenarts. Ik zie in een lijst staan dat het dodelijk is, maar er staat niet bij, bij wat voor hoeveelheid. Beter het zekere voor het onzekere nemen.

Geplaatst:

Dierenarts zo snel mogelijk telefonisch contacteren en opzoeken als je konijn zich anders, lustelozer of luier gedraagt of als hij diarree ofzo heeft.

Een heel blad maakt goed ziek en ze moeten echt wel veel (een paar bladeren of blad en stengel) eten om eraan te sterven.

hier wou ik het (toen ik nog niets van nijnen wist) ook eens geven maar ze moesten het echt niet hebben. Gelukkig maar...

Geplaatst:

Rabarber is ook voor mensen giftig. Toevallig net zelf gekookt gegeten gisteren.

Dit hebben we nog even nagezocht. Ik zou zo spoedig mogelijk DA bellen.

Al is het even ter kalmering kan hij/zij je tips geven.

Geplaatst:
Rabarber is ook voor mensen giftig. Toevallig net zelf gekookt gegeten gisteren.

oh echt? ik eet het zo graag :(

Geplaatst:

De bladeren ja, de stelen kun je, mits goed bereid gewoon eten.

Geplaatst:
(oh en de stelen rauw met suiker?)

en hoe gaat alles nu...?

Lang leve google, de hoeveelheid oxaalzuur is pas giftig bij de mens als je >10 kilo rabarber eet, rauw/gekookt maak niet uit. De bladeren zijn niet eetbaar, enkel de stelen. MAar dat is weer redelijk offtopic.

Geplaatst:
Hey iedereen!

Mijn kleine zus heeft mij Nijntje een stuk blad van rabarber gegeven :s! Heb het direct weggehaald maar ik zag dat hij er van heeft gegeten! Niet veel, kan dit veel kwaad? :(

Groetjes.

Hoe gaat het nu met je konijn?

Vaak helpt Norit ook bij zoiets. Dit ontgift.

Maar het is wel verstandig om ook contact op te nemen met je dierenarts.

Geplaatst:

Hey iedereen,

Heb gisterenavond dan nog de DA gebeld, ze vertelde me dat ik mij bij een paar hapjes niet veel zorgen moest maken, maar ik hem wel beter in de gaten zou houden. Als er wat was moest ik direct gaan. Heb hem extra hooi gegeven waar hij veel van gegeten heeft. Nu ligt hij terug lekker in het zonnetje te dutten :) Bedankt allemaal voor de hulp!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .