shana Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 mijn konijn heeft diaree niet echt hele platte maar keutels die echt aan elkaar plakken en die blinken ook ik dacht eerst van die keutels dat ze op eten maar hij eet ze ook niet op mijn konijn heeft een week bij mensen gezeten die honden hebben en die veel in huis doen hij zat er niet echt bij maar kwam wel in de zelfde ruimtes wanneer het opgekuist was natuurlijk kan hij dat daardoor hebben of van de warmte?
Joseeke Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Dit zijn zeer waarschijnlijk de blindedarm-keutels die ze normaal altijd opeten.Hierin zitten hele belangrijke voedingsstoffen die ze eigenlijk niet mogen missen.Bij het krijgen van teveel brokjes kunnen ze deze laten liggen, maar ook door stress. Die verhuizing van een week bij vrienden met honden is heel stressvol voor hem geweest, denk ik.Konijnen zijn prooidieren & honden jachtdieren.Geef 'm de komende dagen eens alleen hooi & water.Hooi is de basisvoeding voor konijnen & hierin zit eigenlijk al alles wat ze nodig hebben.Hiermee zal hij weer snel zijn blindedarm-keutels gaan etenm, denk ik.Hou wel even goed in de gaten dat hij goed blijft eten & keutelen nu.
shana Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 zijn hooi dieet heeft geholpen alles is weer in orde bedankt voor de snelle reactie
shana Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Geplaatst: 2 mei 2011 ja idd gisteren is hij ingespoten hij heeft wel gebloed ze zegde dat een konijn normaal niet bloed maar ja de mijn is weer speciaal zekers al een geluk was het redelijk rap getopt groetjes shana en Nibbler
Joseeke Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Heeft hij gisteren zijn inentingen gehad?Met spuiten kunnen ze altijd perongeluk een adertje raken.Dit kan opzich geen kwaad, als het maar vanzelf stopt met bloeden snel genoeg.
shana Geplaatst: 4 mei 2011 Auteur Geplaatst: 4 mei 2011 ja hij heeft zijn spuitje al gehad ja het is van zelf gestopt ze en redelijk snel ook wel groetjes shana en Nibbler
Aanbevolen berichten