lizzie1981 Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Hoi allemaal Even een vraagje: een vriendin van me heeft sinds 4 weken een dwergkonijntje. Nu ben ik vandaag bij haar op visite en ik vind de huid/haren van de nijn er niet helemaal gezond uitzien. Kunnen jullie a.d.h.v. foto's misschien zien of het echt wat is, of dat ik me zorgen maak voor niets? Het ziet eruit alsof de huid nat is (beetje pluizig) maar hij is niet nat. het zit vooral op zijn rug en loopt richting zijkant van zijn hoofd.Hij is natuurlijk nog best jong en mijn eigen nijn heb ik in het begin ook echt moeten bijvoeden met gewelde erwtjes omdat deze ver onder gewicht was. Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik denk dat de nijn ong. 10 weken oud.Heb de foto's even in mijn eigen fotoalbum gezet omdat ik niet weet hoe ik het hier moet plaatsen! Heb de foto's 12-13 en 14 genoemd.
jrjsieben Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Kan mijt zijn moet ze even mee nar een dierenartsEn dat voer is ook niet zo goed
Garfield Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Dat is wat makkelijker zo , en zoals jrjsieben zegt, biks is gezonder, anders haalt het konijn alleen de lekkere dingen uit het voer en wordt hij te dik.
lizzie1981 Geplaatst: 30 april 2011 Auteur Geplaatst: 30 april 2011 Heb al SS gegeven, dus dat moet goed komen! Ik heb zelf ook niet het idee dat het nijntje te dun is, ik voel zijn botjes wel maar niet extreem. Alleen vind het er een beetje raar uitzien....Bij mijn Bo was dat toen omdat ze veel te dun was en ik heb haar toen met hulp hier enorm moeten bijvoeden anders had ze het niet overleefd (en die heb ik gewoon via een fokker gekocht dus dat was niet zo best!!)
lizzie1981 Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 mijt is toch relatief makkelijk te behandelen toch? De haren voelen op die plek ook wat raar aan..ik heb dit bij mijn nijnen in ieder geval nog nooit gezien. Majah ik zit nog liever voor iedere scheet bij de DA dan dat ik er niets aan doe! Het konijntje eet trouwens wel echt goed, we zijn daar gisteren de hele dag geweest en ze heeft haar hele hooiruif én haar volledige bakje voer opgegeten. Met groen is ze nog niet begonnen.
Aanbevolen berichten