lola & filou Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Hey iedereenIk kwam ging net de konijnen eten geven en Pim wou niet eten. Ik heb hem ook wilgenblaadjes en kervel gegeven, maar hij wou niets. Ik zag ook dat hij ongemakkelijk lag dus heb ik hem bij mij gepakt. Nu maken zijn darmen behoorlijk veel lawaai. Nu weet ik ondertussen wel wat gas is omdat Filou daar heel snel last van heeft. Hij heeft het al 4 of 5 keer gehad (blijkt niet tegen plantenmateriaal te kunnen). Ik heb even getwijfeld, maar heb dan toch van Filou's medicijnen aan Pim gegeven. Nu afwachten hoe hij reageert. We hebben alle planten uit de veranda gehaald dus hij mag vannacht binnen blijven. Maar mijn vraag is dus, kan het zijn dat gas in de familie zit want Filou en Pim zijn broertjes. Kan het dan ook dat Pim niet tegen groenten kan? Nu zijn ze bijna een jaar en ze krijgen al heel hun leven groenten en Pim heeft daar altijd goed op gereageerd.
wupsie Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 De aanleg voor gas kan denk ik wel in de familie zitten,omdat het met een trage darmwerking te maken heeft. maar als Pim altijd goed heeft gereageerd op de groente zal dat niet de oorzaak zijn denk ik. Het kan een combinatie zijn van verschillende dingen. Iets nieuws gegeten? stressvolle situatie? Te weinig hooi gegeten? Van een verkeerd plantje gegeten?Maar heel veel sterkte met Pimmetje
lola & filou Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 Dank je.Ze staan sinds vorige week op gras. De keutels zagen er wel normaal uit en hij heeft daarvoor wel gewoon gras gekregen. Verder is er niks veranderd. Het is wel stormachtig weer, maar zou hij dat zo stresserend vinden? Hij heeft nog steeds niets gegeten of gekeuteld. Vanaf wanneer moet ik beginnen dwangvoeren? Dat is bij Filou nooit nodig geweest want de medicatie werkte bij hem altijd snel.
wupsie Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 volg je gevoel. Als je gaat dwangvoeren hele kleine beetje per keer. En wat heb je precies allemaal gegeven? ook pijnstilling neem ik aan? en ciseral? ik heb max ook nog buikmasage gegeven toen hij Gas had
lola & filou Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 1 ml primperan en de inhoud van 1 capsule immonogas. Met pijnstilling moest ik oppassen van de dierenarts. Hij begint nu plots weer wat rond te huppelen dus ik ga straks nog is kijken of hij zo geen stukje witloof aanneemt ofzo.
lola & filou Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 (aangepast) Dat weet ik eigenlijk niet meer. De derde keer dat Filou gas had heb ik hem pijnstilling gegeven maar dan later toch beslist om langs de dierenarts te gaan. Toen zij hij dat ik dat niet zomaar mag geven, maar waarom weet ik dus niet meer. Pff. nog geen keutels en als ik eten aanbiedt loop hij weg. Kan er misschien ook aan liggen dat ik hem moest oppakken voor de medicatie. Vondt hij niet zo leuk. Hij huppelt wel nog rond en ziet er beter uit.Yes, Pim heeft net wat gedronken en er ligt 1 keutel die er best normaal uitziet 29 april 2011 aangepast door lola & filou
lola & filou Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 Ow ik was iets vergeten. Ik behandel Pim al 9 dagen met panacur omdat ze wormen hadden.
wupsie Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Misschien dat je het toen niet had moeten geven omdat je nog langs de DA ging? Dan kan het onderzoek bemoeilijkt worden. MAar Pim heeft heel duidelijk nu pijnstilling nodig. Het is heel erg belangrijk dat hij gaat eten zodat het gas uit de darmen geduwd wordt. zonder pijnstilling gaat hij zelf niet eten. Heb zelf maar eens flinke buikkrampen, dan moet je ook niet aan eten denken.Hoe is Pimmetje de nacht doorgekomen eigenlijk?
lola & filou Geplaatst: 30 april 2011 Auteur Geplaatst: 30 april 2011 Door de medicatie gaat het gas weg en daardoor ook de pijn. Maar hij is de nacht goed doorgekomen. Toen ik ging slapen had hij plots veel dorst en heeft hij wat groentes gegeten. Vanmorgen zat hij mooi op de zetel te wachten en waren er wat keutels bijgekomen. Dan is hij ook goed korrels beginnen eten en nu ligt de kattenbak vol keutels (en buiten krijg is ze niet zindelijk). Ondertussen heeft hij nog goed gegeten en de keutels zijn volop aan het komen. Hij is ook heel levendig. Panacur heb ik nog niet durven geven. Ik zet hem zo meteen weer buiten want Bella mist hem.
Aanbevolen berichten