Daniellespring Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Lieve allemaal,Ik zit met iets maar weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.Vanaf november ben ik pas begonnen met het geven van verse groenten, dit heb ik rustigopgebouwd en ze krijgen nu echt 's avonds een goede bak vol met allerlei groenten. (andijvie, spinazie, klein beetje wortel, wortelloof, komkommer en broccoli)In het begin werd er echt aangevallen op dit eten en de bak kwam altijd leeg. Nu lijkt het erop alsof ze er aan gewend zijn en het niet meer zo interessant vinden. Meestal moet ik de bak weghalen met nog een deel van de groente erin. De wortel, loof en spinazie is wel altijd op. Dit begon nadat ze ingeënt zijn bij de dierenarts, toen dacht ik 'dat komt door de stress die ze gehad hebben, in de auto naar de dierenarts en ook nog door vreemde handen vastgepakt worden etc. Alles was in orde bij de DA, tanden waren netjes en ze waren goed op gewicht. Ze aten nog wel groenten maar wel een stuk minder, en het aanvallen erop was er ook niet meer bij.Nu laten ze zelfs de Biks (ss) staan, ook hier gaat zeker de helft van op, maar op een nieuw voermoment is er nog biks over. Yara heeft een nestje gemaakt en is daar dan de hele nacht mee druk geweest, dus ik dacht 'dit is misschien de oorzaak, ze heeft geen tijd gehad om te eten'.Ik geef ze 's morgens rond 10, 11 uur een halve portie biks, 's avonds rond 6 een bak groenten en 's avonds rond 12 1 uur de andere portie biks. Het nestje laat ik nog even liggen, maar vanmorgen kwam ik weer om eten te geven en wederom is de helft van de biks er nog. Ze zijn ontzettend levendig en ik heb ze gisteren gewogen, ze zijn niets afgevallen. Wel eten ze ontzettend veel hooi en als ik met een stukje peer of appel aankom eten ze dat ook meteen op. Verder keutelen ze ook hartstikke goed en vind ik ook geen bdk.Weet iemand waarom dit gebeurd? Kan het warme/warmere weer een rede zijn? Herkennen andere mensen dit ook? Komt het omdat ze misschien wat in de rui zijn (nog lang niet zo extreem als vorig jaar).Verder nog iets anders: Met het hele warme weer van vorige week gaan mijn konijnen gerust uitgebreid lekker languit in de hete zon zitten. Ze hebben schaduw zat en kunnen op de koude tegels zitten, maar ze kiezen er toch voor om in de bloedhete zon te liggen. Moet je hier nog iets aan doen? Ik heb namelijk gelezen dat konijnen overhit kunnen raken..Nagoed, heeel erg lang verhaal, hoop dat het een beetje duidelijk is Heel erg bedankt!!Liefs
jrjsieben Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Hier ook minder groenteNu het wat minder warm is wel weer maar ook niet zo fanatiekBiks wordt wel helemaal opgegeten
Aanbevolen berichten