jack en olivia Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 hey ons konijntje victoria had een klein wondje op haar neus, toen we bij de DA waren heeft de DA er niets over gezegd (we waren er voor wat anders)ze heeft wel naar haar neus gekeken en niet gezegd dat het vreemd was.nu 2 weken later ziten er weer 2 wondjes bij.ik heb net gekeken en hangt een soort korst aan ongeveer de lengte van haar haartjes daar.ik mag eraan zitten doet ook geen zeer, heb hem nat proberen te weken en eraf proberen te halen maar dit ging niet.heb een stukje korst weg geknipt maar ik zie geen duidelijke wond. eerst maakte ik me geen zorgen want wondjes gaan vanzelf over maar nu zitten er weer 2 bij en dat vind ik wel een beetje zorgwekkend! iemand ideeen wat het kan zijn?? probeer wel een foto te maken maar geen idee hoe ik t hierop het forum moet zetten.
Amatjuh Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Vreemd dat je DA er niks over heeft gezegd.Ik zou er toch mee naar de DA gaan, maar dan misschien naar een andere DA..?
jack en olivia Geplaatst: 28 april 2011 Auteur Geplaatst: 28 april 2011 nou onze DA is KK dus daar heb ik vertrouwen in. en toen was het niet erg toen was het gewoon een wondje alsof ze zich bezeerd had! ik zet een foto op mijn profiel in de map jackie olivia jack en victoria
mijnJohanna Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Is er niks in het hok waar ze zich aan kan bezeren?of heeft ze jeuk, en krabt ze eraan?
mijnJohanna Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Dat zou die wondjes verklaren, maar niet waarom een KKDA er niets voor geeft. Iedereen heeft een andere mening of een Dierenarts konijnkundig is. Dat is de mening van de BBers
jack en olivia Geplaatst: 28 april 2011 Auteur Geplaatst: 28 april 2011 Nee jeuk of last heeft ze niet, ze kan zich niet echt bezeren maar goed het gebeurd wel is, ze is onhandig!!het bloed ook niet alleen een soort van korst.ik kan altijd naar de DA gaan hoor die onderzoeken haar dan gewoon goed.en dan krijgen we vast een zelf ofzo.maar eigenlijk zie ik geen alarmbellen rinkelen met deze wond (en geloof me we zittten overal voor bij de DA)dus ik hoopte dat iemand dit ook had want wil haar niet in de stress brengen voor niets naar de DAde foto staat onder wondje neus op me site
elnienkjo Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Syfilis uit zich ook met korstjes op de neus, misschien dat je dat even kunt googelen voor vergelijkingsmateriaal.
jack en olivia Geplaatst: 28 april 2011 Auteur Geplaatst: 28 april 2011 ja dat was ook gelijk mijn eerste gedachte maar als ik dat intyp krijg ik verschrikkelijke foto's te zien op google.of het er echt op lijkt weet ik niet heb geen goede foto kunnen vinden!!
RaniVerberckt Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Bij mijn vorige koppeltje (2 rammen) had er ook een vaak korstjes. Toen bleek dat het was omdat de andere ram i.p.v op zijn achterste op zijn hoofdje had gereden.
jack en olivia Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 haha hun stoeien wel regelmatig omdat mevrouw knorrig is:Phopelijk is dat t
wupsie Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 ik vind het er neit echt ernstig uit zien ofzo. ik denk inderdaad eerder ergens gestoten ofzo of wat ruzie gehad. Het is ook meer haar lipje ipv haar neus
RaniVerberckt Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 aaah het is echt haar lipje , ik dacht haar neus (bij mij was het er echt bovenop)ik denk idd ook dat het gewoon een klein wondje is dat ze opgelopen heeft van het spelen of ergens met haar kin tegen wrijven
jack en olivia Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 ja dat denk ik ook maar omdat er nu 2 aan de linkerkant zitten en 1 rechts.dus ben erg overbezorgt!!maar ze was ook knorrig dus ze had met jack gestoeit en nu ligt er een super mooi nestje met haar erin.dus hopelijk doet ze nu weer lief!!ff aan wupsie:hoe doe je dat toch die foto erop zetten:P
wupsie Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 hihi het staat ook wel ergens hier op bb maar je gaat naar de foto, klikt met rechts, helemaal onderaan staat eigenschappen of iets in die trant klik je daar op, dan de url kopieren, ga je naar het bericht, klikt op het schilderijtje, plakt de url en drukt op enter:p
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 (aangepast) Dit is syfillis, kijk ook eens naar haar anus zit daar ook een korstje op?Dit hoefd niet maar zou kunnen, neem wel de juiste behandeling duplo 1 keer per week 3 weken lang.Normale ab werkt niet tegen syfillis.Is overdraag baar door neus neus kontakt.Het is een hollander konijntje? komt ie toevallig uit de omgeving van Mijdrecht? 29 april 2011 aangepast door bunny ranch chanty
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Syfillis aan de anus ziet er zo uit, dit is ernstige mate maar een enkele korstje is al voldoende op verdacht te zijn. Let op het kan ook enkel de anus of neus zijn die symptomen geeft. De mindere symtomen op de kin of onder de neus. Aan de neus zelf De symtomen komen in erge mate voor en minder erg, je moet altijd behandelen.Dit is besmettelijk via neus neus kontakt of geslachtelijk kontakt.Dus bij meer dieren die samen zitten moet alles behandeld worden. Veel dierenartsen schrijven de verkeerde ab voor en dan verdwijnen de symptomen tijdelijk , maar het komt net zo hard weer terug.Dus de juiste behandeling een peneciline is noodzakelijk.
jack en olivia Geplaatst: 30 april 2011 Auteur Geplaatst: 30 april 2011 het is een hollandertje ja, gekocht in alkmaar maar waar ze gefokt is geen idee?het lijkt nu beter te gaan na het schoonmaken, het neemt af, ga het vanavond even schoonmaken.dr kontje zit er normaal uit.maar goed hoe moet ze aan syflilis komen? we hebben haar al sinds januari en die plekken zitten er sinds andere halve week.plus dat ze al is aan haar lip geopereerd was toen ze hier net was
jack en olivia Geplaatst: 30 april 2011 Auteur Geplaatst: 30 april 2011 we hebben net haar kontje gecheckt, mooi schoon niks aan de hand.nu heb ze alleen weer een kale plek op dr rug (vlak achter haar oren) met een flinke wond.komt denk ik door het stoeien. want hij was op haar aan het rijden en had dr erg hard vast daar.
bunny ranch chanty Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Kijk maar syfillis komt terug op de zelfde plek, achter haar oren is de patner de schuldige.Syfillis uiten konijnen die het bij hun dragen, als ze zwak zijn in hun weerstand.Ze kunnen het bij geboorte van moeder kijgen en het pas later uiten.Je hebt ook symptoom loze dragers, die besmetten elk konijn zonder het te tonen.
jack en olivia Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Geplaatst: 2 mei 2011 o niet geopereerd aan haar neus voor syfilis.ze was gebeten in haar neus en moest gehecht worden.het trekt nu weg, mocht er vrijdag geen verbetering zijn bellen we de DA op!
jack en olivia Geplaatst: 10 mei 2011 Auteur Geplaatst: 10 mei 2011 ik had overleg gehad met de Da en ik moest even calendula zalf smeren op haar lip.nou echt erger werd het niet maar beter ook niet.dus nog even verder met smeren en het werd wel wat erger.nu kom ik net bij de DA vandaan, het is geen syfilis of mijt,ze denken aan een schimmel dus er gaat wat van de korst op kweek.tot de uitslag moet ik het ontsmetten met verdunde betadine en dan smeren met de calendula zalf 2 maal daags.dus ben benieuwd wat eruit komt!
Aanbevolen berichten