Weijde26 Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Hallo,De laatste tijd niezen mijn twee konijnen Frostie en Foefoe wat vaker. Ze zijn allebei voor zover ik weet gezond, eten goed, poep en plas goed, vrolijk, geen natte neuzen of snot.En allergie zou ik gek vinden, omdat dat dan niet eerder is opgemerkt.Altijd al hetzelfde hooi en stro gehad en nooit eerder last gehad.Zou het de tijd van het jaar zijn, wie heeft dit nog meer? Ze doen eigenlijk gewoon zoals altijd, alleen hoor je af en toe Hatsjie!Tips?
C-Lot Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Ik zou toch even langs de DA gaan.Wil niet gelijk zeggen dat snot is uitgesloten.Bij mij loopt er nu een rond met chronische snot. Snot hoef je niet direct bij de eerste nies te zien, op den duur wel. Snot is besmettelijk, aangezien beide konijnen bij jou al aan het niezen zijn. Hoe eerder je erbij bent (ALS het snot is) hoe beter het te behandelen is en het niet chronisch wordt.
jack en olivia Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 die van mij niest ook de hele tijd, voornamelijk buiten.wij zijn naar de DA geweest want hij at ook wat minder, nu had hij een beschadeging van het vorige DA bezoek in zn bekje en daarom at hij wat minder, nu eet hij weer goed maar we hadden hem toch nalaten kijken en hij is volledig gezond, geen snot, geen haken op de kiezen.waarschijnlijk toch wat droge lucht, of een allergie, het lijkt wel of die van ons hooikoorts heb.mocht nou het oog gaan tranen, de neus lichtelijk nat worden of zelfs de binnenkant van de voorpoten een beetje viezig (geelig) worden dan moet je wel naar een DA gaan!maar je kan altijd bellen vertrouw je het niet
ZaZa Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 (aangepast) Snot. Kan bijna niet anders.....Niet mee blijven lopen i.v.m ontstaan van complicaties (vergelijk het bij mensen met een verkoudheid die niet behandeld wordt > bronchitis > longontsteking) Je gaat antibiotica krijgen en houdt er rekening mee dat je na het eerste flesje, een tweede of derde moet gaan gebruiken.Op zich niet zo kostbaar, maar Snot kan vrij langdurig zijn... Ook te herkennen aan:TraanoogjesNatte voorpootjes (van het vegen over de neus) Ik leg inmiddels wel verband tussen Snot en het jaargetijde..Binnen nog geen week hebben 3 moderators konijnen met Snot..En aangezien we er al ervaring mee hebben uit het verleden, herkennen we het dus ook direct. 28 april 2011 aangepast door ZaZa
Weijde26 Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 hallo lieve bunnybunchersIk ben naar de DA geweest. Niks aan de hand. Geen vieze voorpootjes, geen snot, geen ontstoken oogjes (had ik zelf ook allemaal wel gezien) en dus gezond. Het niezen is sinds gisteren ook opgehouden. Misschien was het het stof van de afgelopen dagen (Pasen). Het was erg droog en daarom waren ze meer aan het niezen.Ik houd het nog goed in de gaten. Maar ze hebben geen natte voorpootjes, traanoogjes etc. En ze zijn gestopt met niezen, dus van mij mag op deze discussie een slotje p.s ik heb een konijnkundige dierenarts die in het lijstje hier op BB staat. Dierenkliniek Voorhout. bedankt allemaal
ZaZa Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Nou gelukkig maar !Zo prettig is Snot niet..Helaas komt het vaak voor.. Overigens hoeven ze geen natte voorpootjes of traanoogjes te hebben..Het kan...
Beestenbende Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Gelukkig, dat het geen snot is. Maar die kans was ook groot. Een nies hoeft toch echt niet meteen snot te betekenen.Ik heb zelf een konijn gehad, dat na de verhuizing steeds maar liep te niezen en toen bleek ze op de tocht te staan. Dus haar verplaatst naar een andere kamer en toen knapte ze op. Gewoon verkouden dus.En mijn andere nijn niest nu ook af en toe, maar die doet dat vaak als ze met haar neus in het hooi zit of met haar neus in de gedroogde kruiden duikt. Bovendien is het momenteel zo droog, ook een erg lage luchtvochtigheid, dat veel mensen en dieren last van hun neus krijgen. Hier bij mij niezen ook mijn hond en katten iets meer dan normaal. En ik heel erg veel meer dan normaal!Dus het lijkt mij, dat je nijn gewoon op de toch heeft gestaan of gewoon last van de droge lucht en eventueel de pollen heeft.
Weijde26 Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 ja ik denk ook aan een lichte verkoudheid of stof. Ze hebben een heel nieuw hok gekregen en die staat nu ook wat meer uit de wind....
Knienke84 Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Mijn konijn is ook sinds 2 dagen aan 't niezen en ook is haar neusje wat nat. Vanmorgen met de DA gebeld en die zei dat ik 't tot na 't weekend kon aankijken.Op een oud forum gelezen dat takjes Thijm kunnen helpen, dus meteen Thijm gekocht...iemand (goede/slechte) ervaring hiermee? Kruimel leek het iig wel lekker te vinden Nou is m'n vraag alleen: kunnen konijntjes ook gewoon verkouden zijn (met snot) wat ook vanzelf overgaat? Lees hier op 't forum vooral over chronisch snot... thnx!
Aanbevolen berichten