Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Snuitje maakte vanavond 3x een heel vreemd geluid. Het leek op een soort hard niesen/hoestrn. Het was niet gewoon niesen. Hij eet,drinkt,keutelt goed. Is speels en druk. Verder niks aan zijn ogen of neus te zien dus ik weet verder ook niet waar het van daan komt of wat het kan zijn.

Jullie enig idee?

Geplaatst:

Ja, Joep heeft snot bij mij en die maakte ook allerlei geluiden dat ik niet kende. Achteraf was het toch niezen. Bij hem was ook niks te zien (schone neus, oren en ogen).

Aangezien het zooo besmettelijk is en ieder konijn het pasteurella bacterie bij zich draagt (bacterie dat snot veroorzaakt, de een wordt er ziek van de ander niet) zou ik toch voor de zekerheid langs de DA gaan. Het liefst een KKDA. Hoe vroeger je er bij bent hoe beter het te behandelen is. Als hij snot heeft......

Geplaatst:

Snuitje heeft geen snot, geen vieze ogen, geen vieze oren...hij maakte alleen gisteren 3x een raar geluid. Hij heeft volgens mij niets, is nu heel druk levendig...eet goed keutels goed dus ik zie geen enkele reden om naar de dierenarts te gaan op dit moment...mocht het veranderen dan natuurlijk wel!

Geplaatst:

Zoals ik hier boven al schreef het was anders dan het bromgeluid wat ik van hem ken. Hij bromt altijd als ik naar hem toe kom en als die wil eten hahaha...het is echt een heerlijk konijn. Ik heb net nog een groot kleed voor hem neergelegd waar die ook nog op kan lopen, dus hij heeft nu lekker alle ruimte!

Snuitje is nu 9 maanden!

Geplaatst:

Met 9 maanden kan hij nog vollop in zijn puberteit zitten & kunnen de hormonen een rol hierin spelen.

Ook nu het ook nog eens lekker voorjaar is ;)

Maar als jezelf het gevoel hebt dat er iets niet klopt, kun je het beste even een bezoekje brengen aan de DA.

Geplaatst:

Nee hoor nu heb ik dat gevoel niet meer. Hij is heel levendig etc. Kan natuurlijk ook gewoon wat hooi of iets gekriebeld hebben vandaar het niesen en rare geluid. Als er iets niet goed is ga ik altijd direct met hem naar de dierenarts:D Bedankt voor jullie info!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .