Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Fluffy heeft nu 2 dagen een nat oogje. Gisteren zag het er op zich nog rustig uit, maar vandaag zie ik dat het ook een beetje rood is geworden. Ze zit zich ook veel meer te wassen als normaal, eet gelukkig nog wel goed.

Vanmiddag om 16 uur ga ik langs bij de dierenarts, ik heb geen ervaring met problemen met de ogen, maar ik hoop dat het meevalt.

Een paar weken geleden waren de tanden en kiezen nog nagekeken en die waren toen goed. Ik hoop dus dat het niet erg is en alleen maar een ontstoken oog is.

Geplaatst:

Net terug van de DA.

Het oogje ziet er ontstoken uit. Ik heb antibiotica meegekregen (Batril of zoiets) en CAF oogzalf. Ik moet 3 weken met de kuur doorgaan en een week met de zalf.

Maar hopen dat het snel over gaat. Ze kon geen vreemde dingen vinden verder, geen afwijkingen aan de kaak ivm een abces en verder ook niets vreemds alleen het oog zelf dus. Het is rood en je kan het oogwit haast niet meer zien en het traant heel erg.

Wordt een heel gevecht om dit 3 weken 2x per dag te geven zeg.

3 kilo tegenstribbelend konijn.

Maar goed als het maar helpt.

Geplaatst:

na een paar keer medicijnen geven lijkt het vandaag iets beter te gaan met het oog. Nog steeds ziet het er niet goed uit, maar ik hoop dat het snel veel beter gaat.

De medicijnen vind ze echt niet leuk om van het vangen nog maar niet te spreken. Ze gaat nu ook pas eten als ik niet meer in de tuin ben. Ga ik naar buiten dan gaat ze gelijk naar binnen in de verste hoek van het hok zitten.

Geplaatst:

Konijnen zijn echt zo slim!!!

vanmorgen had ik haar vanzelf in de ren laten gaan, ik snel het deurtje dicht van de ren dicht doen en in de ren gaan zitten. Ja hoor mevrouw kan dus zelf het deurtje open doen en hup ze zat weer in het hok.

Ik moet dus nog sneller zijn. ;)

Geplaatst:
Door de caf-zalf kunnen de oogleden iets gaan irriteren, waardoor het lijkt te verergeren.

Uiteindelijk zal dit weer wegtrekken na de kuur :)

Tx voor de tip :)