Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren ben ik met Pip naar de dierenarts geweest omdat hij een witte vlek op zijn pupil heeft. De dierenarts zag vrijwel meteen dat er sprake was van uveïtis (ontsteking voorste oogkamer).

Hij heeft een antibiotica spuitje gekregen en oogdruppels voor een week.

Pip is net 7 maanden oud, vrij jong volgens de dierenarts. De dierenarts gaf aan dat genezing onwaarschijnlijk is. Ik zal straks een keuze moeten maken tussen een operatie (verwijderen van het oog) of Pip laten inslapen. Als Pip met een operatie een kans heeft op een goed herstel zonder pijn dan ga ik dat zeer zeker doen.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Tips zijn welkom!

Geplaatst:

Ik zie dat er weinig ervaringen zijn met een oogontstekening in de voorste oogkamer bij konijnen.

Toch even een kleine update.. ik ben maandag bij de dierenarts geweest en Pip lijkt te reageren op de antibioticakuur. Gelukkig! Nog een weekje druppelen en hopen dat de vlek misschien helemaal gaat verdwijnen.

Geplaatst:

nee ik heb er idd geen ervaring mee, maar wel fijn dat het aan lijkt te slaan en dat er dus een kans is! persoonlijk zou ik bij een jong konijn wel voor opereren kiezen dan inslapen, ik weet niet hoe een konijn zonder oog leeft, maar een blind konijn kan ook nog goed leven.

heel veel succes!

• 1 jaar later...
Geplaatst:

ik zou hem niet laten inslapen maar eerder de operatie een kans geven als de antibiotica uiteindelijk niet blijkt aan te slaan. ik weet dat er één of 2 konijntjes zijn van leden op BB (weet niet juist wie) die maar één oog hebben en daar niet meteen problemen van ondervinden. ik herinner me dat ik eens had gelezen dat één van die konijnen ook gewoon veel steun had aan zijn maatje omdat hij soms wel ergens van verschoot.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .