Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goedemorgen! ben net bij pip geweest!, ze ziet er stukken beter uit,

weet niet of ze gegeten heeft.. maar ze lag net nog lekker te slapen dus zal me

eerst even klaar maken en dan geef ik haar pijnstilling en antibiotica en vers water en eten!

• Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

kom net bij pip vandaan om haar pijnstilling en antibiotica te geven en vers water en voer, ik begon met de pijnstilling, ze werd meteen weer wat wakkerder en begon zelfs aan wat hooi!, ook dronk ze wat. toen wou ik dus de antibiotica geven nou mooi niet! haha, ook weer geleerd.. eerst antibiotica en dan de pijnstilling! ze is ook goed op temparatuur en ziet er weer wat dikker uit.. gister na de operatie had ze helemaal een ingevallen buikje...

Geplaatst:

Wat een goed nieuws! En een dikke pluim voor jou, je doet het heel goed. Erg spannend zo'n castratie en je konijn wil niet meer eten. Heel veel succes vandaag en beterschap nog!

Geplaatst:

Hoop dat het vandaag ook goed blijft gaan, geen idee hoe laat je uit bent en of je moeder ondertussen op Pip let, maar belangrijk is dus...en dat weet je gelukkig al; dat ze keutelt en wat eet..

Geplaatst:

hee super om te hore, en zie dat je veel hulp hebt gekregen

ik dacht ook misschien eerdrr pijnstilling geven, maar de enige operatie die ik heb meegemaakt is een castratie van een ram, en die was woensdag gecastreerd en heb ik vrijdag opgehaald dusja..

geef pip een dikke knuffel.

Geplaatst:

Heb net de antibiotica gegeven, lukte vanmorgen niet,

ze is zich al lekker aan het wassen en al wat aan het rond lopen,

ook voorzichtig op de matjes buiten het hok,

ik ga even de dierenarts bellen, hoe we het met het eten moeten doen..

want dat gaat nog niet echt super..

Geplaatst:

ja! dat bedoel ik!

de da zei dat het nog niet heel veel last kon,

omdat ze tijdens de schijnzwanger ook bijna niets at,

en dat ze dus nog moet beseffen dat de hormonen er niet meer zijn

en dat ze gewoon lekker kan eten, voorlopig moet ik er dus eventjes helpen,

ik moet 3x op een dag 25 ml geven,

Geplaatst:

nee het is echt 25 ml.. ze moet erg aansterken heeft de 2 maanden toen ze schijnzwanger was ook amper gegeten.

alleen een probleem,ik krijg het er niet in.. we zitten nu op de 20 ml maar de helft is er allemaal naast.. ze eet nu wel wat hooi..

Geplaatst:

Weeg haar en over een paar dagen nog eens....

Dan weet je in hoeverre ze echt bijvoeding nodig heeft..

Let verder goed op of ze keutelt en niet suf is/wordt.

Verder bij het dwangvoeren, het spuitje via de zijkant in haar bekje doen.

Even aanpakken en hoppa ! als ze aan het tegenstribbelen is...

Verder kan je hem ook echt wel 1 cm er in doen, dan moet ze wel slikken..

Wel voorzichtig doen met spuiten natuurlijk...Anders schiet je al het eten er in..

(spuitje niet zo veel vullen)

Geplaatst:

Wow, dat is echt veel! We hebben het over de cisaral drops toch? Mijn konijntje heb ik ook een paar keer heb moeten geven, toen was de dosering rond de 1 ml voor een konijn van 2 kg. Ze mogen volgens de bijsluiter maximaal 0,5 ml per kg lichaamsgewicht, en dat 2 tot 4 maal per dag.

Maar jij hebt het vermoedelijk over dwangvoer?

Geplaatst:

ik heb het over critical care, 25 ml gemengd met water dus in totaal.

ze stribbeld erg tegen.. het is een grote spuit omdat de kleine niet zo goed werkt..

bij de pijnstillers en antibiotica is het geen probleem, dat zij hele kleine spuitjes.

Geplaatst:

OkƩ, dan heb ik niks gezegd ;) Ik schrok een beetje.

Een trucje is om haar eerst in een handdoek te rollen en van de grond te houden (dan kan ze niet afzetten tegen de grond). Het spuitje moet je proberen aan de zijkant in haar bekje te stoppen. Dus niet van voren, omdat ze dat vaak niet accepteren. Maar het is moeilijk, ik weet er alles van..

Succes!

Geplaatst:

Misschien likt ze het wel van een schoteltje

En ze eet toch hooi

Ik denk dat je haar even een paar dagen moet geven om bij te komen

Als ze helemaal niet eet of drinkt dat moet je stappen ondernemen

Maar dat is hier toch niet het geval

Geplaatst: (aangepast)

Ja, dat kan wel. Als je haar voorzichtig optilt, dus niet bij haar buikje. Je kunt 1 hand onder haar voorpootjes doen en en eentje onder haar kontje. De achterpootjes kun je tussen de vingers klemmen, meestal blijven ze dan wel stil zitten. Als ze toch heel erg spartelt kun je dus een handdoek om haar heendoen. Je laat haar op de handdoek lopen en dan vouw je snel de handdoek dicht. Een beetje voorzichtig natuurlijk wel voor haar buikje.

De meeste konijnen houden niet van optillen, dus dat is geen uitzondering.

aangepast door Nina87
Geplaatst:

zie dat er goede adviezen zijn gegeven, het is wat zaza zegt even vastpakken, let wel op voor de wond.

en toen bij mij e rhier 2 medicijnen kregen, hield ik ze vast en mijn vader spoot het erin, ook met een spuitje aan de zijkant.

Geplaatst:

groente niet echt.. appel vind ze onwijs lekker, normaal eet ze dat echt uit je handen als je een appel eet..

maar ook appel geprobeerd niets gaat erin.. zou ik proberen om dat de mixen en in het spuitje te stoppen? heb het bakje met eenbeetje critical care in haar hok staan, ze kijkt er niet naar om.

Geplaatst:

Ik denk dat het voorlopig wel even goed is hoor. Ze heeft wat dwangvoer binnengekregen, dat is het belangrijkst. Ik zou haar even de tijd geven en hou in de gaten of ze gaat keutelen. Het dwangvoeren kun je vanavond voor het slapengaan nog een keer herhalen.

Mijn konijntje ging na een zware operatie ook pas na 2 dagen zelfstandig eten.

Geplaatst:

Het duurt meestal wel een week voor ze weer een beetje de oude zijn

Het is een zware operatie

Ik zou ze niet in de houtgreep gaan nemen als dat niet nodig is

Pijnstilling is heel belangrijk

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .