Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Donderdag heb ik een afspraak om Hedwig te laten enten. Het is op entdag, maar ik mag iets eerder komen om Koekeroekes ook nog even te laten controleren.

Nu maak ik me al heel erg zorgen. Dat arm klein dingetje gaat haar eerste prikje krijgen. Ze is, als de vorige dierenarts goed heeft gekeken, dan 8 weken.

Mijn hond heeft een keer een ent-reactie gekregen en sinds die tijd ben ik een beetje huiverig voor prikjes. Komt een reactie vaak voor en zijn die reacties ernstig. Kan ik nog iets doen? :$

Geplaatst:

Heb mijn Nijntje overlaatst ook laten enten, vond hij zeker niet tof! Derna zat hij maar in zijn hokje te zitten (half in shok) maar nu gaat het zeer goed met hem, huppelt hij rond en moet ik niet bang zijn voor de konijnenziektes :D

Ik heb mijn Nijntje in een deken gewikkeld om mee te nemen, zodat hij in een 'holletje' zat, hielp wel om hem rustig te houden :)

Geplaatst:

Mijn konijntjes hadden er eigenlijk weinig van, het eerste halfuurtje dat we terug waren waren ze een beetje beduusd, maar dat kan ook door het reismandje en het nageltjes knippen enzo komen.

Geplaatst:

Enten is zo gepiept. Ze vinden het consult vaak spannender dan de prik zelf.

Ze zouden een entreactie kunnen krijgen myxo (bult op de plek van de prik). Dit is niet erg, verdwijnt vanzelf na een paar dagen. Die bult krijgen ze omdat myxo gaat werken. Hoe vaker ze deze vaccin krijgen hoe meer immuum ze er voor zijn.

Joep had dat namelijk ook en de KKDA heeft me dit allemaal uitgelegd.

Enten wil niet zeggen dat ze helemaal niet meer ziek worden. Vergelijk het met de griepspuit bij ons; we krijgen wel griep maar minder hevig en minder lang. Mocht je konijntje toch ziek worden ondanks de enting is de overlevingskans stukken groter!

Bedenk wel dat het vaccin voor myxo maar beperkt werkzaam in het lichaam, een maand geloof ik.

Daarbij is mij verteld dat vaccin van myxo weinig zin heeft, omdat myzo zich steeds aanpast aan het vaccin (in negatieve zin). Oftewel; myxo is het vaccin steeds een stapje voor, dus nooit te bestrijden.

Maar ik ent ook altijd, goed initiatief.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .