Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor het eerst sinds ik mijn konijntjes heb, zag ik vandaag bdk's liggen in de ren. Ik heb inderdaad iets meer biks gegeven, omdat ik zag dat ik minder gaf dan volgens het pak mocht. Moet ik nu toch maar weer minder geven?

Geplaatst:

Je moet ook niet volgens de verpakking voeren want dan krijgen ze veel te veel. Als ze volwassen zijn kun je ze het beste 25 gram per kg lichaamsgewicht geven en van Science Selective is dat 10-15 gram per kg lg. ;)

Geplaatst:

Ze krijgen Science Selective en nog wat biks van de opvang. Ik ga dus weer minder geven. Ze zijn wel nog jong. De jongste zal nu ongeveer 8 weken zijn, de oudste bijna vier maanden.

Dat ik mijn kleintje zo vroeg heb komt niet van een fokker, ik heb haar uit het bos, waar ze bezig was hondenvoer te worden.

Geplaatst:
Ze krijgen Science Selective en nog wat biks van de opvang. Ik ga dus weer minder geven. Ze zijn wel nog jong. De jongste zal nu ongeveer 8 weken zijn, de oudste bijna vier maanden.

Dat ik mijn kleintje zo vroeg heb komt niet van een fokker, ik heb haar uit het bos, waar ze bezig was hondenvoer te worden.

Jonge konijntjes mag je onbeperkt geven maar ze moeten wel hun bd-keuteltjes blijven opeten. Een keer vinden is niet zo erg. ;)

Geplaatst:

Nee, een keer vinden zal niet direct een gezondheidsrisico betekenen, maar ik vind het toch wel erg toevallig. ;)

Volgens de kkda mocht ze trouwens niet onbeperkt. Iets meer mocht wel, maar vooral niet te veel. Ik speel liever de boze petemoei die de arme konijntjes dwingt hun eigen poep te eten. :he:

Geplaatst:

Ik ben ook tegen onbeperkt voeren bij kleintjes, zeker als ze daardoor de BDK's of het hooi laten liggen. Hoeveel SS en andere biks geef je nu en wat wegen beide konijnen op dit moment?

Geplaatst:

Ik gaf nu iets meer dan 60 gram in totaal per dag. Hedwig woog bijna twee weken geleden 560 gram.

Ze krijgen nu iets minder en dan kijk ik even hoe het morgen gaat.

Geplaatst:

60 gram gewone biks of 60 gram SS?

In het eerste geval lijkt het me te weinig, in het tweede geval lijkt het me een goede inschatting. Maar als ze de BDK en het ooi laten liggen is het blijkbaar toch iets te veel. Tenzij ze het met minder biks ook doen en er iets anders aan de hand is.

Geplaatst:

Het is per konijn verschillend hoeveel bixjes ze kunnen verdragen.

De 1 laat sneller hun BDK liggen dan de ander.

Het is vaak in het begin even "uittesten" wat de geschikte hoeveelheid bixjes voor jouw konijn is.

Mijn Elly is momenteel 5 maanden oud & zit ook vollop in de groei.

Omdat Ed volwassen is, geef ik hen ook niet onbeperkt bixjes.

Ik vind het ook heel belangrijk dat ze goed hooi & BDK blijven eten.

Toen Nina nog in de groei was, had ik haar ook niet onbeperkt bixjes gegeven.

Nu is ze een volgroeit mooie meid geworden. Die perfect op gewicht is, volgens mijn DA :)

Geplaatst:

Donderdag wordt Hedwig geënt en ik verwacht dat de da dan ook wel even zal wegen. In ieder geval zal ze het wel zeggen als ze te dun is.

Toch wel weer spannend, dat enten.

Mijn hondje heeft een keer een ent-reactie gekregen en sinds die tijd denk ik wat minder makkelijk over enten. :s

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .