xMilxm Geplaatst: 25 april 2011 Delen Geplaatst: 25 april 2011 Ik zie op mijn konijn soms zwarte beestjes lopen ik wil graag weten of het luizen zijn ik ben ook naar de dierenarts geweest die zei dat het er op lijkt dat het loopt omdat de konijn vaak beweegt en omdat je er heel lang naar staart maar ik twijfel nog! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
emkn Geplaatst: 25 april 2011 Delen Geplaatst: 25 april 2011 het zullen wel mijten zijn kleine zwarte puntjes je ziet ze nauwelijks maar onder een vergrootglas/microscoop zie je ze erg duidelijk heb je een behandeling gekregen bij de DA? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mijnJohanna Geplaatst: 25 april 2011 Delen Geplaatst: 25 april 2011 Is het wel een KKDA?Een andere dierenarts moet dat ook kunnen zien, maar toch moet je misschien een andere dierenarts zoeken, als je er geen goed antwoord op kan vinden.Het kunnen geen mijten zijn, want mijn konijn heeft mijten gehad, maar dat waren geen witte puntjes. Die waren doorzichtig Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mijnJohanna Geplaatst: 25 april 2011 Delen Geplaatst: 25 april 2011 Sorry, dat waren geen zwarte puntjes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
emkn Geplaatst: 25 april 2011 Delen Geplaatst: 25 april 2011 mijn konijnen hebben ook mijt gehad en dat zijn zwarte puntjes hoor de beesten zijn zwart, de witte puntjes die je zeg waren waarschijnlijk huidschilfersmijt krijgen ze vaak van hooi, is niet zo erg als je er op tijd bij bent en is makkelijk te behandelen.Je kan ze trouwens enkel zonder microscoop zien zitten in de vacht van een wit konijn, net omdat ze zwart zijn. (mijn konijn had zelf nog geen huidschilfers we waren er erg vroeg bij) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
emkn Geplaatst: 25 april 2011 Delen Geplaatst: 25 april 2011 http://www.medirabbit.com/NL/Huidziektes/Parasieten_ziektes/Huidmijt_nl.PDF maar ik zou ook naar een andere DA gaan hoor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bianca Geplaatst: 25 april 2011 Delen Geplaatst: 25 april 2011 als je ze duidelijk ziet lopen kunnen het ook nog vlooien zijn. In elk geval is de behandeling voor zowel mijt, luizen als vlooien een pipetje Stronghold. Welke sterkte hangt van het gewicht van je konijn af. Een dwerg geeft ze roze voor kittens, maar zorg dat er eerst even een echte KK DA naar kijkt om te zien of het wel echt nodig is voor je gif in de nek van je konijn gaat druppelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JOEPENKOOS Geplaatst: 25 april 2011 Delen Geplaatst: 25 april 2011 Ik ben het helemaal met Bianca eens en gok ook dat het vlooien zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RaniVerberckt Geplaatst: 28 april 2011 Delen Geplaatst: 28 april 2011 idd ik denk ook vlooien.En met stronghol heb ik echt suppergoede ervaringen.Had een tijdje geleden een NHD met mijt waardoor heel zijn nekje kaal ws geworden (zo hadden we hem gevonden) NA een maand (eig. 3 weken) stronghold was hij er bovenop! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten