Sher Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Als je konijntjes een ren op stenen hebben, slijten de nagels dan automatisch, of moet je ze toch nog knippen.
C-Lot Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Ze slijten wel harder dan op enkel een zachte ondergrond, zoals gras.Ik persoonlijk check de nagels altijd regelmatig. Ik moet ze hoe dan ook altijd iets knippen.
Elisabeeth_x Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 het is niet voldoende de stenen het werkt iets maar zouw tog nog wel regelmatig zijn nagels knippen!!
Daphner Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Ik weet niet hoe ik nagels moet knippen! Beetje domme vraag misschien maar wie heeft tips??XD
Gast Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/47174-nageltjes-knippen.htmlDaar staan meerdere tips.Overigens heb ik mijn konijnen die op tegels wonen nog nooit de nagels hoeven knippen.
Niek Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Mijn 3 konijnen wonen ook op stenen en de nagels slijten heel erg goed. Alleen Jur (een rustig konijntje) moet 1 à 2 keer per jaar zijn nagels een beetje bijgeknipt hebben. Bij de andere 2 nijnen (die een stuk actiever zijn) hoeven de nagels niet geknipt te worden.
Amatjuh Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Ligt er ook een beetje aan hoe groot je ren is. Die van mij is vrij klein, dus ik moet wel geregeld de nagels knippen. Gewoon regelmatig controleren bijvoorbeeld in combinatie met 1 keer per maand wegen.
Mvrcarlaa Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Hier moet ik ook altijd de nageltjes knippen, de eerste paar keer waren erg lastig omdat de dames erg donkere nagels hebben.Maar als je het eenmaal in je handen hebt, dan gaat het prima !
Aanbevolen berichten