Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mijn kleine wollies zitten ook binnen. en ik had ook op bb gezet wat ik kon doen tegen de warmte. had ik allemaal dingen neer gezet enzo. gaan ze gewoon lekker op de vloer liggen als ze het egt te warm hebben hihihi.

Geplaatst:

Als hij groenten gewend is, kun je 'm eventueel wat extra's hiervan geven.

Met dit weer hebben mijn konijnen graag veel vocht, waardoor ze heel blij hiermee :)

Let er ook op dat hij niet in de volle zon komt te staan.

Geplaatst:

Ik spoel mijn groenten altijd even onder de kraan in de zomer , maar ik droog ze niet af zodat ze wat meer water binnenkrijgen.

Gelukkig drinken ze hier goed! (1 grote hondenvoerbak,een kleine konijnendrinkbak en een halve liter drinkfles per dag!)

Geplaatst:

Idd, door de wind voelt het soms lekker fris aan.

Ook is het nu nog lang niet zo benauwd. Ik hou hier wel van :)

Ze zeggen dat dit de warmste maand april is sinds 1952.

Geplaatst:

En we gaan de warmste pasen krijgen sinds 1901 ;)

Pas als ze duidelijk liggen uit te hijgen van de hitte ga ik naast afdoende schaduw kijken naar aanvullende maatregelen. Ik heb nog geen enkel signaal van warme konijnen gezien.

Geplaatst:
En we gaan de warmste pasen krijgen sinds 1901 ;)

:grrrrrr: Wat betekent dat de paasvuren niet doorgaan.

Geplaatst:
Ik had gelezen in een boekje als je konijn overhit raakt dat je je konijn in een bakje water kan zetten met zijn buit (Niet met zijn hoofd)

Groeten Veraa

Dat zou niet bepaal dmijn eerste keus zijn aangezien een konijn hier volgens mij veel stress van krijgt en je er je (bij mij) hecht band mee verbreekt

Geplaatst:

Een oververhit konijn kun je het beste gelijk uit de zon halen & een koud washandje om de oortjes leggen.

Hun lichaamstemperatuur wordt grotendeels vanuit de oortjes geregeld.

Geplaatst:

Jaa oke maar wat vind je balangerijker een konijn dat echt oververhit is of een band dat toch miss wel weer goed komt als je je konijn gewoon ff met zijn kont en buik in het water lecht of ff vast houd is die er sneller af!

Geplaatst:
Jaa oke maar wat vind je balangerijker een konijn dat echt oververhit is of een band dat toch miss wel weer goed komt als je je konijn gewoon ff met zijn kont en buik in het water lecht of ff vast houd is die er sneller af!

1. De oortjes afkoelen is beter => daar circuleert het bloed beter

2. Oververhitting is gemakelijk te voorkomen door de maatregelen van hierboven

Geplaatst:

Mijn konijn mag 's ochtends en 's avonds buiten spelen, op de heetste uren en als de tuin vol zon is, blijft hij lekker binnen!

(ik ook trouwens, kan er ook niet tegen haha!) Heerlijk op de plavuizen liggen werkt nu nog heel goed. Hij gaat zelfs nog op zijn plaid (of de mijne) liggen.

Geplaatst:

Lina heeft hier ook al behoorlijk last van de warmte gelukkig is er in grootste gedeelte van waar ze zitten constant schaduw en als ze dan nog te warm heeft kruipt ze gewoon lekker onder de grond. :)

Geplaatst:

Toby zit momenteel in zijn ren buiten.

De bovenkant heb ik afgedekt met lakens zodat deze helemaal schaduw heeft maar er toch nog voldoende wind in kan.

Hij ligt lekker languit op het gras dat nog lekker fris aanvoelt.

Straks krijgt hij al een portie groentjes die ik lekker goed nat maak, maar voor de rest tref ik nog niet teveel voorzorgen.

Nora zit nog lekker binnen in een frisse garage.

Zij heeft niet al teveel last van die warmte... ik daarintegen pff!

Geplaatst:
Lina heeft hier ook al behoorlijk last van de warmte gelukkig is er in grootste gedeelte van waar ze zitten constant schaduw en als ze dan nog te warm heeft kruipt ze gewoon lekker onder de grond. :)

Dat kan ik begrijpen : dat is bijna een wandelende pruik!!

maar wel een héél lief en ontschuldig koppie ^^

Geplaatst:

Mijn konijn krijgt het blijkbaar nogal snel warm. Ze ligt heel vaak te hijgen. Haar water ververs ik wel heel vaak. Lkkr koud ;). Ze vind het wel lekker als ik iets met doeken en zo doe... TIP: MAAK EEN DOEK NAT, LEG HEM 5 MINUUTJES IN DE VRIEZER, DAN WORD DE DOEK LEKKER KOUD, LEG DE DOEK IN HET RENNETJE EN ZE GAAN ER LEKKER OP LIGGGEN!

Geplaatst:

Door de oren komt de meeste warmte. Een soort van antennes/schotels zijn het, die alle warmte opvangen van de zon. Als je met een koud, nat washandje of doekje even de oortjes vochtig maakt, helpt dat goed tegen de hitte.

Geplaatst:

mijn konijn zit vlak bij het raam(binnen)

als het te warm zou worden dan doen we de raam altijd een beetje open

misschien kun je dus de kooi vlakbij het raam zetten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .