wupsie Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Goedendag allemaalIk kom net terug met Max van de DierenArts. Daar hebben ze een echo van zijn blaas gemaakt om te kijken of er stenen zaten. Die zaten er niet. Daarom zijn er weer foto's gemaakt van zijn achterhand.Op die foto's is te zien dat zijn wervels aan de anderkant puntig zijn en op de foto die gemaakt is toen hij op zijn rug lag is te zien dat hij aan de zijkant van zijn wervels "groeisels"heeft zitten. Dit is Artrose. Dit is waarschijnlijk ontstaan doordat zijn wervels wat puntig zijn waardoor de zenuwen wat knel kunnen komen te zitten waardoor die gaan zwellen en er een ontsteking komt. Door die ontsteking wordt het kraakbeen aangetast waardoor er dus artrose ontstaat.De artrose die er zit zal niet meer weg gaan. Maar we kunnen wel de pijn en zwelling onderdrukken met Carprofen en ook bewegen is belangrijk voor Max. (ik ga dus ook maar weer clickeren met Max om hem in beweging te houden)Verder had de dierenarts het nog over glucosamine. Dit wordt bij honden en katten regelmatig gebruik en bij mensen ook. alleen zei hij dat je het een konijn moeilijk op kunt laten eten. nu hebben wij volgens mij een vloeibare vorm in de winkel voor honden. hier ga ik zo even naar kijken.Heeft een van julie ervaring met artrose bij konijnen of met glucosamine?
Lianne22 Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Ik heb helemaal geen ervaring hiermee..kan je ook geen tips geven sorry. Maar is het een opluchting dat je nu iig weet wat er aan de hand is met max, of meer sh*t was het maar wat anders..? En je zegt dat de pijn te onderdrukken is, hij kan dus wel ondanks deze aandoening nog heel lang goed en gezellig mee of gaat het alleen erger worden op den duur? Heel veel succes met lieve max!
hangoorsnuitje Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Wat een vervelend bericht. Behalve dat je nu wel weet wat het is. En dat is voor Max erg belangrijk om te zorgen dat hij geen pijn heeft natuurlijk. Hopelijk kan hij nog lang en gelukkig leven zonder pijn.
Dollie Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Hè alweer iets.. Hopelijk was dit nou ook àlles. Over de glucosamine bij konijnen: http://www.medirabbit.com/NL/Botziektes/Arthritis/arthrose_nl.htm
kaatje-kim Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Die beweging zal nodig zijn, omdat zijn gewrichten anders stijf worden denk ik.Balen dat ie artrose heeft, dat wordt langzaamaan steeds erger.
wupsie Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Geplaatst: 22 april 2011 Wat er nu zit wordt inderdaad nooit meer beter. wel kan het geremd worden door zwelling te onderdrukken en door de glucosamine. ik heb ook iets gevonden over iemand die haar kat glucosamine/chrondoitine/MSM mengsel van de kruitvat aan haar kat gaf. Dat is dus nog een idee. Betaalbaar en makkelijker te doseren dan pillen. Weet 1 van julie ook of het kwaad kan als je er te veel van zou geven?Het bewegen is inderdaad zodat de gewrichten mooi soepel blijven. De carprofen tegen de pijn en tegen de zwelling van de zenuwen als er 1 klem zou komen te zitten en daardoor een ontsteking zou gaan veroorzaken waardoor de artrose dus zou verergeren.Ik ga het artikel van Iris ook even met de DA overleggen denk ik samen met wat ik nog meer kan vinden. ik wil heel graag erger voorkomen.Ow en meneer is net heel slim geweest....hij heeft geplast op de grond en is daar lekker vol in gaan liggen...... hij is echt zeik nat. Letterlijk en figuurlijk
Gast Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Och Lilian, het is toch ook wat met Max zeg.Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Aan de ene kant fijn dat je weet wat er aan de hand is, aan de andere kant niet het leukste nieuws dat je kan horen natuurlijk.
wupsie Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Geplaatst: 22 april 2011 nope... je zegt het precies goed.... fijn om te weten wat er aan de hand is maar had toch liever een dikke blaassteen ofzo gehad. dat was op te lossen....Maar we gaan er gewoon alles aan doen om Max nog zo lang mogelijk blij rond te kunnen laten hupsen.Eigenlijk staat het nog steeds in verbinding met die afwijking aan zijn rugje. dat is de oorzaak van de artrose.
Joseeke Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Vervelend zo'n nieuws.Ik kan je helaas niet veel verder helpen, ik wil je wel even heel veel succes & sterkte wensen.Helemaal genezen zal niet mee gebeuren, maar je doet er alles aan om het zo prettig mogelijk te maken voor 'm.Mijn moeder heeft ook artose, er valt verder niet veel meer aan te doen in haar geval.Op sommige momenten gaat het heel goed, maar op sommige momenten heeft ze ook veel pijn.De pijnstilling zal Max heel fijn vinden, denk ik
michaela23 Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Bah, wat een vervelend nieuws. En hopelijk komt er idd niks vervelends meer bij. Iig succes met hem.
wupsie Geplaatst: 23 april 2011 Auteur Geplaatst: 23 april 2011 ik denk dat ik hem gewoon met regelmaat pijnstilling ga geven. Ik begin met elke dag, dan om de dag, gaat dat goed, om de 2 dagen en zo verder afbouwen. Als hij pijn heeft is het al te laat en is er al weer extra schade. dat wil ik voorkomen. nadat hij de vorige keer een aantal dagen pijnstilling heeft gehad is het ook bijna een week goed gegaan zonder pijnstilling. dus daar hopen we maar op :yes:
wupsie Geplaatst: 23 april 2011 Auteur Geplaatst: 23 april 2011 Vanavond hebben we Max weer geschoren. De lieve schat werkte weer supergoed mee maar daar stond dan wel weer een lekker stuk banaan tegenover :he: Maar toen ik zijn voetjes bekeek zag ik dat onder de laag haar een kale plek zat.... bij zijn ene voetje ook nog korstjes....maar er zit gewoon haar overheen dus hoe dat nou kan weet ik ook niet. ga het denk ik maar insmeren met calendula zalf of met koelzalf...(dat laatste heb ik nog in huis, calendula moet ik nieuwe halen) hebben julie verder nog ideen?
Boseetje Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 goh Max wat doe je toch mannetje!? Hoop ook dat ie met goed bewegen en jou zorgen nog lang rond kan hupsen! Knuffel van Gijs en Miep voor Max!
wupsie Geplaatst: 24 april 2011 Auteur Geplaatst: 24 april 2011 ow daar is max heel blij mee hoor! konijnenknuffels! Ze staan nu lekker op het gras. Hij is zo lekker aan het rond hupsen en gras aan het eten als een malle hihi.
wupsie Geplaatst: 25 april 2011 Auteur Geplaatst: 25 april 2011 nou blijkbaar werkt de pijnstilling prima..... hij heeft op mini haar hoofd lopen rijden en is nu in zn geslacht gebeten.....kan ik morgen wéér naar de DA.....
Boseetje Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 NEE MAX dat moet je dan niet doen jongen! sjonge...je zegt het wel netjes: in zn "geslacht" gebeten... bloed het?
wupsie Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Geplaatst: 26 april 2011 het heeft meer onderhuids gebloed. er zat een heel klein drupje bloed op zijn vacht. Ik heb Honingzalf meegekregen om er op te smeren. Dit zorg voor een snellere genezing en minder littekenvorming.Ik had ook een fles vloeibare GluconCombi meegenomen. Dit was goed voor Max. Hij ging alleen even opzoeken wat de dosering voor konijnen was (of dat gelijk is aan die van honden.) Hij belt mij hier nog over terug.
Aanbevolen berichten