Ga naar inhoud

Konijn heeft last van kapotte nagel


Snuifje

Aanbevolen berichten

Hoi!

Gisteren heeft mijn konijn rond gehuppeld in huis en nu merk ik dat ze niet meer echt steunt op haar voorpootje. Ik heb het even nagekeken en zie dat haar nageltje heeft gebloed en een beetje scheef zit.

Nu heb ik al vaker meegemaakt dat bij een konijn een nageltje bloedt, maar Snuf steunt er niet op. (Wel al ze rondloopt).

Moet ik meteen naar de dierenarts, afwachten of hebben jullie soms tips?

Met vriendelijke groeten,

Evelien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal even bellen naar de dierenarts.

Mijn konijn heeft een loszittende nagel, de dierenarts heeft hier de vorige keer naar gekeken. Toen vertelde hij dat het wel eens voorkomt dat de pees van de nagel wel eens afscheurt maar dat het in mijn geval waarschijnlijk aangeboren was.

Misschien is het bij jou wel het geval dat er een peesje gescheurd is. Ik weet niet hoe dit precies behandeld moet worden omdat er bij mij verder niks kapot was.. Dus ik zal even bellen, dan kan de dierenarts zeggen wat je moet doen en of je moet komen ja/nee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal hebben ze last van de loshangende nagel. Kijk of je hem voorzichtig helemaal los kan maken. Eerst even teentje en je handen met verdunde dettol ontsmetten. Misschien bloedt het dan een beetje, maar dit kun je stelpen met bakpoeder.

Als dat niet lukt of je durft niet, dan inderdaad de DA er naar laten kijken. Pas als de nagel er af is kun je zien of ze alleen maar daar last van had of dat er meer beschadigd is. Zit ze niet de hele tijd aan het pootje te likken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .