Rinusz Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 (aangepast) Mijn konijn heeft al een aantal dagen iets raars op zijn neus!Hij mankeerd verder niks (nergens rare bulten) zn neus is droog! 20 april 2011 aangepast door Rinusz
Suzan Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Geen idee........ zat het er zomaar ineens? En meteen zo groot?Dan zal ik denken dat het iets van vastgekleefde bodembedekking met haar eraan is of zo??
Rinusz Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 Ja het zat er zomaar ineens! Ik heb rinus verder helemaal gecheckt maar kon nergens andere verdachte bulten vinden. Hij eet verder heel goed en is vrolijk! Ik durf er niet goed aan te zitten want ben bang dat ik hem pijn doe!
emkn Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 ik heb er ook geen idee van, kan je het afkuisen? het lijkt geen korst maar inderdaad iets vuils, snot lijkt het ook niet.
Dollie Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Het heeft wel een heel vreemde vorm voor een korst.. Maar anders zou je denken aan syfilis?
suusevers Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Wat vaag zeg! Laat er even naar kijken door de DA en laat het ons weten! Kunnen wij er ook wat van leren.
emkn Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 volgens mij is het toch syfilis hoor. dit is bv ook een konijn met syfilis en daar lijkt het erg goed op. ik zou zo snel mogelijk naar de DA gaan.
xxDragonxx Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Ieks, het ziet er echt heel vreemd uit. Ik denk dat Emkn gelijk heeft, het lijkt er wel heel veel op.
emkn Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Ik zou sowieso zo snel mogelijk naar de DA gaan en hopen dat het toch iets anders is.laat je ons iets weten hoe het geweest is?
Rinusz Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 Iejww is dat ook overdraagbaar van konijn op mens? Ik heb namenlijk 2 peuters die regelmatig knuffelen met Rinus!
emkn Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Iejww is dat ook overdraagbaar van konijn op mens? Ik heb namenlijk 2 peuters die regelmatig knuffelen met Rinus!dat denk ik niet hoor
emkn Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Konijnensyfilis is een ziekte veroorzaakt door de bacterie Treponema parluiscuniculi. Syfilis is een sexueel overdraagbare ziekte. De ziekte bij konijnen is niet besmettelijk voor mensen
ShinLi Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Dit staat op BB: Syfilis: Veroorzaakt door een bacterie. Het is overdraagbaar tijdens geslachtsgemeenschap, of via stro en voedsters geven het door aan de jongen. Dieren hebben blaasjes op geslachtsdelen, bek, ogen, neus. Later korstjes, zowel rammen als voedsters kunnen dit krijgen. De symptomen bij deze ziekte zijn: gezwollen geslachtsopening, soms ook rood, zweertjes rondom anus en voorpoten, korsten op oogleden, lippen en snuit. De behandeling van deze ziekte bestaat uit goed ontsmetten van de omgeving, het dier in quarantaine plaatsen (afzonderen van andere konijnen) en een penicillinekuur. Let wel goed op dat je dierenarts een kuur geeft die veilig is voor konijnen. Inderdaad dus zo snel mogelijk naar de dierenarts. Als het Syfillis is, is het misschien in de beginnende fase?
Rinusz Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 Oh gelukkig ik ga vanavond naar het spreekuur! Ik hoop nietdat het wat ernstigs is! Jullie horen het nog! BEDANKT voor de reacties
emkn Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 ok veel succes! Hopelijk valt het al bij al nog mee maar denk wel dat je er vroeg bij bent. fijn dat je meteen actie onderneemt.
Petraatje Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Spannend :| Ik hoop dat het makkelijk te verhelpen is..Het is wel een prachtig konijntje!
Rinusz Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 Ik twijfel wel of het syfillis is want alles ziet er helemaal gaaf uit en hij kijkt ook helder uit de ogen. Het is puur en alleen die plek! Als ik de foto inzoom dan ziet het er ook heel vreemd uit:beurk:
xxDragonxx Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Misschien ben je er vroeg bij en is het een beginnende stage?
Dollie Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Ik twijfel wel of het syfillis is want alles ziet er helemaal gaaf uit en hij kijkt ook helder uit de ogen. Het is puur en alleen die plek! Als ik de foto inzoom dan ziet het er ook heel vreemd uit:beurk:Daarom twijfel ik ook. Maar je zult het vanavond wel horen.
emkn Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 ja en sowieso is een dierenartsbezoekje hier volgens mij op z'n plaats. we horen het wel nog, we stoppen maar met zelf diagnoses te stellen
Bianca Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 En zelfs als het een stukje bodembedekking ofzo is en je druft het er zelf niet af te halen, dan kan de DA je daar ook mee helpen. Maar het heeft de vorm van zijn nuesgaten, dus het lijkt inderdaad iets wat daaruit gegroeid is...
Cleo en Jackson Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Succes bij de DA, hoor graag wat de diagnose van de DA is.. altijd vervelend als er iets is met je nijntje! sterkte!
Fleurtje1985 Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 syfilis Was ook het eerste wat ik dacht
Rinusz Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 Hallo allemaal ik ben met Rinus naar de DA geweest en die stond eerst wel even te kijken wat het nou was er moesten zelfs allemaal boeken bijkomen haha. Hij had het nooit eerder gezien. Op een gegeven moment wou hij weer kijken en toen zat hij eraan te voelen (trekken en toen viel er een dikke korst af! Hij heeft de andere kant met een schaar verwijderd. Het bloede heel iets. Rinus heeft nu een zalf gekregen waar predinison (pijnverlichtend) miconazol (schimmelbestrijder) en iets antibacterieels:) Dit moet er gedurende 7 dagen 2 x per dag op en dan moet hij weer helemaal gaaf zijn:mdr: Gelukkig niks ernstigs!
Aanbevolen berichten