Nina87 Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Sommigen van jullie hebben het misschien al gelezen in mijn topic over Luna's castratie, maar mijn andere konijn heeft vorige week stukjes plastic gegeten. Na 2 dagen stopte hij met eten en toen heb ik van de dierenarts cisaral drops, laxeermiddel en pijnstiller gekregen. De dierenarts ging er vanuit dat het plastic eruit is, omdat hij niets kon voelen. Maar hij dacht dat de stukjes plastic misschien de blindedarmwand hadden beschadigd, omdat Tommie daar pijn aangaf. Inmiddels eet hij weer goed en hij keutelt ook, ik ben 2 dagen geleden met de medicijnen gestopt (nadat hij een dag weer normaal gekeuteld en gegeten had). Er is alleen één ding niet helemaal normaal volgens mij. Hij heeft heel veel blindedarmkeutels. Ik weet niet hoeveel een konijn normaal van die keutels heeft, omdat ze ze eigenlijk behoren op te eten. Maar hij heeft zo'n 4 tot 5 klontjes per dag. Ze stinken ook behoorlijk. Zou het kwaad kunnen? En weet iemand toevallig hoeveel ze er normaal hebben?
jack en olivia Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 het kan zijn dat ze het niet eten door de medicijnen.hier hebben we dat ook vaak na medicijnen, waarschijnlijkword een gedeelte van die medicijnen daarin afgevoerd en eten ze het daarom niet. hoeveel blinde darm keutels ze op een dag producerendurf ik niet te zeggen, normaal eten ze die gewoon op en zie je ze niet.maar vaak na het eten van plastic of andere rare dingen eten zedie keutels niet op. dus die combinatie van medicijnen is waarschijnlijkde reden dat ze ze niet eten. als dit over 2 dagen nog zo is zou ik wel de DA even bellen. is het voor die tijd over niks aan de hand.die keutels stinken inderdaad altijd flink. hier eet ze ze af en toe als iknaast haar zit en dat gaat ze je likken en dat stinkt:P haha
Nina87 Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Bedankt voor je reactie. Ik hoorde net van iemand anders inderdaad ook dat ze ze daarom niet eten. Ik weet alleen niet hoelang de medicijnen in zijn lijfje blijven. De afgelopen 2 dagen heeft hij geen medicijnen meer gehad. Je zou zeggen dat ze er dan inmiddels wel uit zijn.. Maar ik houd het in de gaten!
Joseeke Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Door de medicijnen kan ze smaak van de BDK veranderen, waardoor ze deze niet meer zo lekker kunnen gaan vinden.Aangezien hij geen medicatie meer krijgt, geef 'm eens een dagje alleen hooi & water.Nu weet ik niet of dit bij jou ook zo is, maar konijnen die teveel brokjes krijgen laat vaak ook hun BDK liggen.
Nina87 Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 Nu weet ik niet of dit bij jou ook zo is, maar konijnen die teveel brokjes krijgen laat vaak ook hun BDK liggen. Dat zou inderdaad ook kunnen. Hij vindt SS-brokjes heel lekker en die wilde hij het eerst weer eten. Omdat ik hem aan het eten moest krijgen heb ik die 2 dagen onbeperkt gegeven. Nu krijgt hij weer de normale hoeveelheid en zie ik ook niets meer liggen. Hoe het ook zij, hij doet weer volkomen normaal. Het zal wel goed zijn
Nefke Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Fijn dat het met een sisser af lijkt te lopen
Aanbevolen berichten