Ga naar inhoud

Huid weg..


Stampyy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 232
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat maak ik me toch altijd boos om al die ouders, die het vertikken om met een dier naar de dierenarts te gaan en die het vertikken om te luisteren naar de kinderen. Een ouder hoort toch het kind verantwoordelijkheid e.d. te leren? Ongelofelijk hoeveel minderjarige BB'ers er hier zitten, die tig maal verantwoordelijker zijn dan hun ouders.

Ik vind het echt hartstikke goed van je, Stampyy, dat je je moeder zover hebt gekregen, dat je mag gaan en dat ze je er ook heen wil rijden. Stiekem ergens hopen, dat de dierenarts in bijzijn van je moeder zal zeggen, dat je eigenlijk al eerder had moeten komen.

Ik hoop, dat je vanmiddag terecht kunt bij een dierenarts en dat het allemaal mee zal vallen en de wond snel genezen zal zijn. Je zegt zelf, dat ze anders loopt, minder rent, dus dan zou dat een teken kunnen zijn, dat ze pijn heeft. Dat je konijn maar snel weer genezen mag zijn en weer heerlijk zal gaan rennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu alvast belt kun je gelijk een afspraak maken. Als je om 12 uur belt kun je niet gelijk om 1 uur terecht Daarnaast is 12 uur lunchpauze tijd...

Misschien hebben ze deze middag wel helemaal geen plek meer. Dan moetj e straks nog een dag wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk laat ik dat even weten! Mama liet het ook aan mij over. Ik doe het niet bij die 'Makatsi'. Die het over 'pocket pets' had. Ik doe het bij: 't Hooy velt in Emmen. En daar is een consult ā‚¬16,50. En dat had ik d'r wel voor over. Ben benieuwd wat er uitkomt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het verslag:

We waren er al om half 2, terwijl we om kwart over 2 aan de beurt waren. We moesten nog van te voren ergens anders heen, vandaar dat we zo vroeg waren. Toen was het 2 uur en kwam de DA zelf ons vertellen dat het uitliep, omdat ze een kat moesten laten inslapen. Tegen half 3/ kwart voor 3 had de DA tijd en werden we daar naar binnen geroepen. Dus eerst gekeken en nog niets gedaan. De DA vond het er raar uit zien, dus ze heeft het helemaal schoon gemaakt en wat bleek nou. Het was een grote open wond(hij liep nog verder door dan wij hadden kunnen zien.) en dat grijze dat was allemaal haar met vies spul er in... Ze haalde dat eraf en je zag allemaal rood.. een open wond dus. En ze liet ons heel duidelijk zien dat je dat stuk huid er over heen kon klappen, alleen omdat het al een iets oudere wond was.. waarschijnlijk van zaterdagavond.. Konden ze het niet gewoon even hechten. Dus dan werd het een operatie.. maar ja, daar hing een prijskaartje aan. We moesten uit gaan van tussen de ā‚¬100,- en ā‚¬150,-. Onder narcose en nog wat erbij dacht ik. Dus tjsa.. van mij had het gemogen, ik betaalde het toch zelf. Maar mama was er niet zo blij mee.. Dus alle opties door gesproken.

1. Opereren

2. Daar laten en kijken wie haar nog mee wil nemen en die dan het willen betalen en haar als huisdier willen

3. Mee naar huis nemen, maar dan zou het NOOIT goed gaan en zou ze snel dood zijn

4. Met pijnstilling mee naar huis en afwachten tot ze dood gaat

5. Kijken als het met een paar krammen bij elkaar wil en dan 2x daags pijnstilling en antibiotica toedienen.

Optie 1 viel voor mama al af. Optie 2 wou ik sowieso niet. Dus eerst alles uit gerekend voor optie 5. Alleen als het met krammen niet wou, dan was het optie 4.

Dus de DA en haar assistente. In dit geval m'n nicht. Hebben Stampertje mee genomen en 20 minuutjes later mochten we er weer bij en zaten er 10 krammen in.

Nu moet ik het SUPER goed schoon houden, het was wel een intensieve zorg, maar daar was m'n nicht zeker van dat ik dat wel kon. En elke dag, het liefst op 2 vaste tijdstippen, 2x daags antibioticum en 2x daags pijnstilling met z'n spuitje toedienen in het mondje. Ze hebben me het voor gedaan en de 2e keer mocht ik het zelf doen. En dat ging wel goed gelukkig.

Ik moet haar nu in de vervoersbox laten, zodat ze een kleine bewegingsmogelijkheid heeft. Zodat de wond het best geneest. En zodra ze gepoept of geplast heeft op de handdoeken. Die er uit halen en nieuwe doen. Alles moet super schoon zijn en schoon blijven. Nou, dan maar wat intensieve zorg.. Alles voor Stampertje hoor! Zelfs de DA zei nog dat ze haar z'n schatje vond! :love: Want ze liet alles gewoon toe!

Misschien ben ik nog wat vergeten te vertellen. maar als jullie nog vragen hebben, stel ze maar.

Nu heb ik Starlight en Quentin apart nu dus. Dat is dan maar even jammer als ze nu uit elkaar groeien. Dit is gewoon nu de beste oplossing. MOest nog even een klamboe om het hokje hangen voor de vliegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zeg wat een verhaal.

Heeft je moeder nu wel goed door dat ze voortaan niet zo moeilijk moet doen over de DA? Want anders had het dus gewoon gehecht kunnen worden.. :grrrrrr:

Maar waarom mag je geen operatie doen ook al zijn de kosten voor jou zelf?

Ik zou ook echt niet voor optie 2 kiezen.

Ik vind dat je, gezien de omstandigheden, de beste keus gemaakt hebt!

Heeeeel veel succes met de intensive care, hou ons op de hoogte :)

Beterschap voor die lieve schat:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee, wat een toestand! Je zult wel geschrokken zijn. Jammer dat je moeder niet voor een operatie wilde betalen, maar ook wel een beetje begrijpelijk. Nu maar heel goed zorgen voor Stampy.

Een tip waar je misschien wat aan hebt: op de markt kun vaak voor weinig geld zogenaamde gastenhanddoekjes kopen en die kunnen prima als ondergrond voor een konijn in de ziekenboeg.

Beterschap voor Stampy en heel veel succes voor jou met de verzorging. We duimen dat het helemaal goed komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom mocht de operatie niet van je moeder, als jij het zelf betaalt?

Ik hoop van harte dat het goed gaat komen met haar, maar ik moet toch wel even kwijt dat ik optie 2 een betere optie vind, dan optie 4.

Het is niet leuk om afstand te doen van een dier, maar dat lijkt mij eerlijker dan pijnstilling en afwachten.

Hopelijk knapt ze weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze maakte de vergelijking, dat ik Stampertje gekocht had voor ā‚¬6,- en dat daar (volgens haar) geen operatie van ongeveer ā‚¬150,- tegenover stond.. Maar ja, mama zei ook wel dat zij gewoon anders is opgevoed.. Ja, dat is hier goed merkbaar :P

Gelukkig komt m'n nicht van het weekend nog even langs om te controleren hoe het hier gaat. Dus dat is altijd wel fijn. Mama heeft hier allemaal nog oude handdoeken bewaard, dus dat komt wel goed.. :)

Ze eet en drinkt ook goed gelukkig. Heb nog helemaal hoofdpijn van de spanning :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een hele domme vraag... maar wat zouden ze in dit geval gaan opereren dan? Het is een open wond met een 'flap' huid wat niet meer gemakkelijk aan elkaar vast kan groeien toch omdat het al te lang zo open ligt? Of begrijp ik dat verkeerd?

Waarom zou je zoiets nog wel kunnen opereren, maar niet kunnen hechten? Krammen zetten is toch vrijwel hetzelfde als hechten? Snap 'm even niet zo goed meer... krammen zitten alleen minder stevig volgens mij.

Ik begrijp opzich wel dat je moeder opereren te duur vindt. Als ik het verhaal goed heb begrepen heb je zelfs geluk dat je naar de DA kon. Dat dit wellicht niet het beste voor het konijntje is moge duidelijk zijn, maar dit is wel beter dan niets. Je doet er zelf in ieder geval alles voor en dat vind ik toch wel heel erg goed.

Met hoeveel tijd kunnen ze nu zien of de krammen zullen werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed heb, moeten ze met een operatie de randen van de wond weghalen en dan kunnen ze het hechten. De kans is nu heel groot dat de wond niet sluit en door de randen weg te halen is de kans op genezing een heel stuk groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat de krammen iets zullen doen, behalve de losse flap op zn plek houden. Mijn toevoeging zou zijn spoelen. minimaal 1 keer per dag of misschien wel vaker met een spuit (zonder naald uiteraard) NaCl (of een zoutoplossing, komt op hetzelfde neer) over de wond spuiten tot het er mooi rood en schoon uit ziet. door het water wat er langs stroomt spoelt het vuil weg. nou is het met krammen vast gezet dus is dat wat lastig.

Maar wat zouden ze met de operatie willen doen dan? of heb je dat niet besproken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed heb, moeten ze met een operatie de randen van de wond weghalen en dan kunnen ze het hechten. De kans is nu heel groot dat de wond niet sluit en door de randen weg te halen is de kans op genezing een heel stuk groter.

oke dat was dus ook mijn idee wat ze mogelijk zouden willen doen naast het schoonmaken van de wond. Maar waarom moet dat 150 euro kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben die moeder die onmiddellijk voor optie 1 gekozen zou hebben. Even ter vergelijking: mijn kinderen heb ik gratis gekregen. :s

Voor het konijntje en jou hoop ik dat het goed gaat komen. Het klinkt niet echt heel positief natuurlijk. Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee.. Ze had het wel beetje globaal uit gelegd.. Weet het niet precies meer sorry:$

Ik moet het volgende week woensdag laten controleren weer door de DA. En die woensdag daarna(over 2 weken dus) mogen de krammen eruit. Stampertje lijkt er nu wel weer goed onder. De pijnstilling doet z'n werk goed volgens mij. Ze ligt lekker rustig nu, af en toe hapje eten. Ik heb alleen nog niet gezien dat ze wat heeft gedronken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben die moeder die onmiddellijk voor optie 1 gekozen zou hebben. Even ter vergelijking: mijn kinderen heb ik gratis gekregen. :s

Voor het konijntje en jou hoop ik dat het goed gaat komen. Het klinkt niet echt heel positief natuurlijk. Heel veel sterkte!

ga ik helemaal mee akkoord, het konijntje koste 6 euro betekent dat dan dat zijn leven maar 6 euro waard is? wat 'n ouders toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .