Gast Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Goed dat je nu actie onderneemt hopelijk komt het goed.Ik wil even zeggen dat konijnen prooidieren zijn zoals je weet en de meeste hebben nog steeds het instinct om ziekte en zwakte weg te steken zo lang als ze kunnen want ze weten dat ze dan een perfecte prooi vormen als ze zwakte tonen. (Dat wordt wel verzwakt door het feit dat ze niet goed tegen pijn kunnen en je dus zo dingen kan gaan zien maar toch...) Dus als je wacht tot je konijn er echt ziek uit ziet is er al veel aan de hand.Dat is iets wat Diana ook echt wel weet, helaas denken haar ouders hier anders over.
emkn Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Misschien als ze op een kalme manier aan haar ouders gaat uitleggen hoe een konijn in mekaar zit, gaan ze er anders over denken en in de toekomst misschien sneller naar een DA willen gaan. (Ik heb jaren geleden ook mijn ouders moeten overtuigen en zocht desnoods vervoer om naar de dierenarts te gaan.)Soms moeten nu eenmaal de kinderen de ouders iets bijbrengen...
Gast Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Ik snap dat je het heel goed bedoelt en dat is ook prima, maar als je de topics van Diana een keertje doorleest, zul je zien dat ze dit al heel vaak gedaan heeft. Helaas vallen sommige ouders niet te overtuigen.
emkn Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Ik snap dat je het heel goed bedoelt en dat is ook prima, maar als je de topics van Diana een keertje doorleest, zul je zien dat ze dit al heel vaak gedaan heeft. Helaas vallen sommige ouders niet te overtuigen. Ja helaas is dat zeker waar. :( Hopelijk draaien haar ouders toch een keertje bij. Heeft ze haar ouders hier al eens laten meelezen? (misschien als ze zien dat ander volwassenen zeggen dat een DA hier op z'n plaats is dat ze daar meer voor gaan open staan) (als ze dit ook al geprobeerd heeft dan weet ik het ook even niet meer hoor...)
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Volgensmij gaat het de goede kant op.Eerst zei mama dat ik nog maar even moest wachten en zelf maar wat moest doen. Ik heb haar duidelijk uit gelegd dat je beter niet zelf kunt gaan prutsen. Dus ik mag de DA van haar nu bellen en ik mocht het zelf betalen. Dus volgensmij gaat het wel lukken!
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Nou... ik zoek wel even een andere DA. Ik belde.. krijg ik z'n chagrijnige kerel aan de lijn die zo zacht praat dat je 'm amper hoort. Dus ik vraag:'Wat kost een consult bij u?' Hij:'Moet ik nakijken, ik weet nooit wat iets kost..................' 2 minuten later.Hij:"ā¬38,60 Doei' Ik:"Euh, doei' Wat een chagrijnige boel.. heb er eerlijk gezegd niet zo veel vertrouwen in om daar heen te gaan.. Hmm. wat moet ik doen? Ik weet het niet..
emkn Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Bel dan snel even naar een andere DA als je deze niet vertrouwt.
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 M'n nicht die dierenarts-assistente is, werkt vanavond bij een DA in emmen. Die probeer ik nu te bereiken. Is 'inloopspreekuur' van half 7 tot half 8. Dus hopelijk kunnen we vanavond nog..
wupsie Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Als het inloopspreekuur is hoef je geen afspraak te maken en kun je altijd terecht Dat is het mooie van een inloop spreekuur
Dollie Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 In Emmen werkt ook een DAassistente die vrijwilliger is in de opvang, daar zit je ook goed. Arts en Dier dacht ik maar weet het niet zeker.
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Ik wacht nu even tot m'n nicht antwoord op wat z'n consult daar kost.. En hopelijk kunnen m'n ouders me brengen.. Geen idee hoe ik er anders moet komen.. :| Een dag langer wachten doe ik nu liever niet meer.. Ook omdat papa en mama er nu wel mee eens zijn.. Mama althans
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Even een klein nadeel, vanavond kunnen mijn ouders niet. Ze willen liever eerst de nieuwe caravan op z'n plek zetten en uitpakken en alle spullen controleren. OkĆØ, snap ik.. maar ben er niet heel blij mee dat ze dat liever doen.. maar morgen zou ze wel heen willen brengen. Maar langer dan morgen wacht ik ook Ć©cht niet meer. En anders vraag ik wel iemand anders.. Maar het goede nieuws, ze staat tenminste open nu voor de DA. En ik mag er heen. Nou hĆØhĆØ! Na 2 jaar..
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Ik heb een andere DA gevonden in Nieuw-Amsterdam. En daar kost een consult ā¬22,-.
jrjsieben Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Nou we horen het wel wat de dieren arts zegt
Stampyy Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 Ik heb een andere DA gevonden. Alleen die zei dat hij een ander tarief had voor 'pocket pets' (wat zijn dat!? :O ) namelijk ongeveer ā¬9,-
Dollie Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Kleine huisdieren lijkt me. Mijn ene dierenarts heeft ook een speciaal tarief voor kleine dieren. AL vindi k de benaming pocket pets nu niet echt leuk klinken?
Stampyy Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 Ik weet het ook nog niet wat ik ervan vind.. KLinkt inderdaad beetje .. mhwa.. Ik wacht nog 1 mailtje af vanmorgen. Van die DA in Emmen.. Alleen ik moet ook even weten als konijnen onder die 'pocket pets' vallen.. Hmm
Petraatje Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Jeetje, Ja ik weet ook hoe lastig het is om ouders te overhalen om naar de dierenarts te gaan.Ik woonde vorig jaar nog thuis (ik woon sinds 2 maanden samen met mn vriend) maar was wel in het bezit van een rijbewijs. Met veel moeite mocht ik de auto lenen om naar de dierenarts te gaan voor de entingen, maar mn vader bleef het onzin vinden. Zolang ik de auto maar mocht lenen vond ik het allang best. Maar ik weet wel dat ik het niet voor elkaar had gekregen als ik geen rijbewijs had.. Dus wel heel fijn dat je ouders wƩl willen gaan! Ik moest al moeite doen om Isabelle te mogen hebben! (Isbelle is van een oeps nestje van een vriend van me en ik het was liefde op het eerste gezicht!) Het mocht ook alleen omdat hij wist dat ik rond deze tijd om mezelf ging wonen hihi
Stampyy Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 Ik mocht nooooit een ex-rammetje.. Die is er na 1 jaar toch gekomen.. Maar de DA was altijd hier een moeilijk punt.. Ik ben nog maar 16.. Dus een rijbewijs heb ik nog niet Hopelijk antwoorden de beide DA'en nog even vanmorgen. En anders naar het inloopspreekuur. Of bellen.
Dollie Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Diana, bel nu maar gewoon even, ik snap dat bellen misschien niet je grootste hobby is (bij mij ook niet) maar zo gaat er Ć©cht te veel tijd overheen.
Petraatje Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Jep ik stem ook voor bellen, weet je meteen waar je aan toe bent. Ja dat is echt lastig als je nog geen rijbewijs hebt.. Maar ik was wel blij dat ik bijna het huis uit ging anders had ik Isabelle helemaal niet eens gehad, en Timmie ook niet *valt flauw. haha ^^
Stampyy Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 Ik ga bellen als ik weer van school kom Want ik kan nu toch niet heen. Mama is om 1 uur pas vrij van 't werk. Dus we kunnen 's middags pas.. Ik ben om 12 uur ongeveer thuis. Heb ik dan nog geen mail, dan ga ik natuurlijk wel bellen.
Aanbevolen berichten