Dollie Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Diana, ik ben geen DA maar een antibiotica kuur, misschien pijnstilling lijkt me hier echt op zijn plaats. Misschien had het zelfs gehecht moeten worden; dat kan nu allang niet meer. Bel toch alsjeblieft zo snel mogelijk een dierenarts, straks wordt het alleen maar erger.
Cleo en Jackson Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Als je zelf niet naar de da kan omdat je tentamen moet maken, had je in de avond wel kunnen gaan toch? Of mssn je ouders kunnen laten gaan?Ik zou iig snel naar de da gaan, die kan t best bepalen wat je konijntje nu nodig heeft.
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Ik heb hier thuis al heel vaak over de DA gehad, maar omdat ze niet echt 'ziek' lijkt, mag ik van mama niet naar de DA. Ik ga vandaag nog een keer zeuren en anders bel ik er eerst zelf wel achteraan. Het wordt tenminste niet erger. Nu moet het nog minder worden.. En ik moet nog naar m'n ouders luisteren, maar ik ga er vandaag alles aan doen om mama te overtuigen.
Cleo en Jackson Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Oke, ik weet niet hoe oud je bent Stampyy, maar wanneer je huisdieren hebt weet je dat je (regelmatig) naar de DA moet, en ik ben van mening liever een keer te veel dan een keer te weinig.. Ik neem aan dat je ouders zich daar ook van bewust waren toen ze 3 konijnen aanschafte. Wat is de reden dat je niet mag van je moeder? Ik weet verder natuurlijk niet hoe ernstig het is, ik ben geen DA, maar ik weet wel dat ik zeker zou bellen en evt. zou mailen met foto als ik niet naar de DA mocht. Ik hoop dat je moeder je snel laat gaan!
wupsie Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Ziek misschien niet, maar als hij zo'n wond op je buik hebt laat je moeder je toch ook naar de HA gaan neem ik aan? En had je niet de afspraak dat je naar de DA mocht toen Quinten erbij kwam?
jrjsieben Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Het valt niet mee als je afhankelijk ben van je ouders en die het niet noodzakelijk vinden om te gaan :$Maar het belang van het dier moet voorop staan
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Bij mij staan die ook voorop. Ik heb nu handdoeken in het hok gelegd.
Cleo en Jackson Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Stampyy, waarom mag je niet naar de DA van je moeder?heb je de DA al gebelt of gemailt? Of is dit ook tegen de regels van je ouders?(wil je mijn vragen die ook al eerder hierboven staan beantwoorden?)
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Omdat ze er niet 'ziek' uit ziet. Pas als ze echt ziek zijn mag 't waarschijnlijk pas. Domme reden, ik weet het. Ja, ik heb EEN DA gemaild. Die mailde ik toen ook toen Starlight diarree had en dat was ook goed. Die zit in Utrecht, maar goed. Daar heb ik even goede ervaringen mee. Hier zit er ook wel eentje.. alleen die is volgensmij niet konijnkundig.. En mama weet niet dat ik een DA gemaild heb, maar als die DA zegt dat ik heen moet, dan laat ik het mama ook lezen. En dan mag het vast wel.. dat MOET dan gewoon..
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Ik heb al mail terug:Beste Diana, Mijn advies zou zijn naar een dierenarts te gaan. indien dit niet lukt dan zou ik de haren rondom de plek wegknippen. de plek met babyshampoo wassen en daarna verzachtende zalf zoals calendulazalf erop smeren. Met vriendelijke groet.Dus ik laat het zo even aan mama lezen, ze zijn nu weg. En ik hou jullie op de hoogte.
jrjsieben Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Calendulazalf is goed spulMaar je moet erg toch me naar een dierenartsHeb je je hok helemaal nagekeken op scherpe dingen Ik heb al mail terug:Beste Diana, Mijn advies zou zijn naar een dierenarts te gaan. indien dit niet lukt dan zou ik de haren rondom de plek wegknippen. de plek met babyshampoo wassen en daarna verzachtende zalf zoals calendulazalf erop smeren. Met vriendelijke groet.Dus ik laat het zo even aan mama lezen, ze zijn nu weg. En ik hou jullie op de hoogte.
Cleo en Jackson Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Ten eerste top dat je actie hebt ondernomen!Ik denk dat je dit zeker moet laten lezen en naar een DA moet gaan, het liefst een KK(zie de lijst hier op BB maar die ken je vast!)Babyshampoo heb je zowel met geur als zonder geur volgens mij, ik denk dat je zonder geur moet nemen als je dit wil gaan volgen, maar dit zou ik even checken. calendulan zalf is gewoon te krijgen bij de drogist zo ver ik weet dus dat kun je ook zo halen.Succes en sterkte bij de DA
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Ja, ik heb het hele hok leeg gehaald. Geen enkel scherpe punt of andere dingen waaraan het zou zijn kunnen gebeurd. Het blijft dus nog steeds een raadsel..Ik ga ook eerst proberen om naar de DA te kunnen, mag dat nog niet. Dan probeer ik die zalf. Ik ga vast beginnen met duimen dat ik morgen naar de DA mag..
wupsie Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Waarom morgen Diana? Waarom niet vanavond? Dan loopt ze dus nog een dag met die open plek rond. Je hebt al een dag gewacht.
pebbles Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Misschien helpt het om te zeggen dat er op z'n open wond nu met deze warmte maden in de wond kunnen gaan zitten en dat ze dat niet gaat overleven...Hier moet je zeker nu voor oppassen..ook al heeft ze geen pijn je loopt een groot risico en je moet maden echt voorkomen..
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Dan moet ik even wat nieuwe kennis op doen.. Zijn de DA ook 's avonds open dan..? Of verschilt dat.. Ik ga eens rondkijken. Ik kan hier niet uit halen of deze: http://www.artsendier.nl/hst/a03b08r/artsendier.nsf/0/f7a4ad086140b24cc125705000479d39?opendocument konijnkundig is..
Dollie Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Veel dierenartsen hebben wel avondspreekuur. En er is sowieso altijd een dierenarts bereikbaar.
Dollie Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 En het is niet zo slim om pas op zoek te gaan naar een kundige dierenarts als je er eentje nodig hebt.. Aan de website kun je inderdaad niet veel aflezen. Maar ze moet nu gewoon heen.. Ook een minder konijnkundige dierenarts zal meer kunnen doen dan jij op dit moment.
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Dat is inderdaad niet zo slim van mij.. Alleen dit is de enigste die dichtbij zit. Waar ik zelf heen kan, lopens zelfs als het moet. Alleen baal ik ervan dat m'n ouders er nog niet weer zijn.. Over een half uurtje zouden ze erweer MOETEN zijn. Als je wilt weten hoeveel z'n geval.. consult dacht ik? kost..? Kan ik nergens vinden. Ik kan ze ook wel even bellen.
Dollie Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Ja, bel inderdaad even dan weet je het gelijk.. Consult kosten verschillen nogal, ik ga naar twee dierenartsen en betaal bij de ene 12 euro voor een kleindier consult bij de ander 30.
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Ze zijn sowieso tot 18:30 open. Het telefonisch spreekuur voor gezelschapsdieren is al voorbij.. Oh ik zie het al. Je kan met vragen de assistente bellen. Dat ga ik maar eens even doen.
Gast Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Succes Diana, ik weet hoe lastig je ouders hiermee zijn.
Stampyy Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Dankjewel, ik hoop ook echt dat ik nu wel mag. Ik wil het ook best zelf betalen, vind ik echt geen probleem. Als de konijnen maar gezond zijn en er niets aan de hand is.. HĆØ, laat m'n ouders eens thuis komen..
emkn Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Goed dat je nu actie onderneemt hopelijk komt het goed.Ik wil even zeggen dat konijnen prooidieren zijn zoals je weet en de meeste hebben nog steeds het instinct om ziekte en zwakte weg te steken zo lang als ze kunnen want ze weten dat ze dan een perfecte prooi vormen als ze zwakte tonen. (Dat wordt wel verzwakt door het feit dat ze niet goed tegen pijn kunnen en je dus zo dingen kan gaan zien maar toch...) Dus als je wacht tot je konijn er echt ziek uit ziet is er al veel aan de hand.
emkn Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 ik duim er voor dat je ouders snel thuis komen.
Aanbevolen berichten