RogerBunny Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Hoi! Ik heb dit nou al een aantal dagen. Eerst dacht ik dat ik het was, maar nee. Het komt toch echt uit de kooi. Elke avond als ik op bed lig, hebben mijn konijntjes hun groenvoer. Je hoort ze dan lekker smikkelen. Maar.. hun buikjes rammelen?? Kan dit? Het klinkt hetzelfde als dat je eigen lichaam je laat weten dat je eten nodig hebt. En ja, wat wil dit zeggen? Ze eten dus nog wel, drinken, keutelen, wassen, spelen enzenzenz.
Bianca Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Krijgen je konijnen onbeperkt hooi zodat ze de hele dag door kunnen grazen van het hooi?
RogerBunny Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Voor zover je beperkt kunt geven wel. En hiermee bedoel ik; ze hebben altijd een gevulde ruif, en als ze die bijvoorbeeld helemaal leeg eten als ik er niet ben, dan zitten ze even zonder. Zodra ik zie dat ie leeg/bijna leeg is, vul ik hem bij.
Bunny_Nijntje Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Dat is normaal. Moet je maar eens in dit topic kijken : http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/48206-borrelbuikje-drinken.html De titel zegt 'drinken', maar in verdere reacties staat ook dat het normaal is tijdens het eten van groenten.
Bianca Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Als ze inderdaad de hele dag te eten hebben (en zelfs als de ruif leeg is ligt er vaak nog wel hooi op de grond wat ze kunnen grazen) en ze vertonen geen andere onrustwekkende symptomen, dan kan het borrelen inderdaad geen kwaad :-)
Aanbevolen berichten