Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanavond zag ik het ineens.. alsof het net gebeurd is.. Noellie haar bovenste oograndje is verdikt. Ze heeft sowieso al wat rossige oograndjes..dus ik heb niet het idee dat het roder is dan normaal ofzo.. het kan ook zijn dat ze gevochten hebben, want noellie is aan het puberen en ze zitten nogal veel achter elkaar aan te jagen op het moment. Vooral sinds de lente er is.. Of het kan ook een stukje hooi zijn die daar geprikt heeft.. maar ik ben doodsbang dat het myx is. Ze is wel pas geleden ingeënt.. voor myx en vhs. Misschien dat ze het daarvan heeft gekregen.. zou het ook mogelijk zijn dat ze een fout hebben gemaakt en twee keer myx dosis hebben gegeven en geen vhs? ik stond er niet met mijn neus bovenop want t was een of andere actie bij een konijnenopvang dus ze stonden apart om in te enten... ik weet het niet.. ik ga morgen sowieso naar dierenarts bellen om afspraak te maken. Ik heb net een watje met steriel water op dr oogje gedept.. ik zit nu sterk te twijfelen of ik haar apart moet zetten... vooral omdat t alleen maar een gedeelte verdikt oograndje is..aan 1 kant.. straks is het niks en haal ik hun een hele dag uit elkaar waardoor ik straks een ongelukkig konijntje heb en misschien weer opnieuw moet koppelen..ik heb echt niet de mogelijkheid om weer opnieuw te koppelen.. ik zit nu in een situatie waarin dat gewoon niet kan..geen ruimte voor.. en eigenlijk amper ruimte om een aparte kooitje te doen..maar als het moet dan moet het.. ik weet t echt niet.. ben ik te voorbarig om dr apart te zetten... of kan ik t maar zo snel mogelijk doen?

Geplaatst:

Jeetje lastig.. De enting van myx werkt niet heel lang dacht ik? Wanneer is ze geënt?. Ik zou morgen ochtend gelijk naar de da gaan.. Eerlijk gezegt zal ik ze niet uitelkaar halen hoe groot is de kans op myx? Is de kans op iets anders groter lijkt me. Plus als het myx heeft het apart zetten nog zin? Nouja een hoop vragen..ik help je er ook niet echt mee sorry. Veel succes bij de da morgen hopelijk is het iets anders. Merk je verder nog wat aan haar trouwens?

Geplaatst:

nee ze is vrolijk en blij.. vorige week is ze ingeent en ik lees wel eens dat ze daarvan ook ziek kunnen worden..dus vandaar mijn angst.. t was ook zomaar ineens t was me eerder niet opgevallen..en dit was ook echt de allereerste keer dat ze ingeënt is.. ze zijn wel wild en zitten wel veel achter elkaar aan..ik heb Noellie toch maar in de bovenverdieping gedaan eventjes..en de rest beneden.. vind t niet leuk..maar nog minder als me andere konijntjes ook ziek worden ervan.. ze zijn ook ingeënt dus misschien dat t nog helpt om dr even apart te doen voor die anderen dan..ja heel vervelend is dat.. ik hoop ook dat t wat anders is.. ze heeft verder geen bulten ergens anders of wat.. alleen bij 1 oogje de bovenrandje gedeeltelijk verdikt..

Geplaatst:

Het kan heel goed door de enting komen...Helaas heb ik mijn 11 jarige konijn door de enting verloren,haar maatje waar ze bij zat heeft het niet gekregen...

Geplaatst:

ja eng he.. maar goed ik had dr toch maar weer bij de rest gedaan.. ze zag er zo alleen uit..had wel een knuffeltje bij dr gedaan die ze helemaal ging wassen en tegen aan ging liggen..en juneau ging uit protest stampen want ineens was de samenstelling veranderd en hadden we twee ex rammen en 1 voedster. Kon daar natuurlijk niet van slapen.. kleine bange poeperd dat t is..dus noellie maar weer erbij gezet.. had ook t idee vanochtend dat t al wat minder was.. niet meer zo heel rood.. dus dacht ik kijk het nog even aan..was pas sinds gisteren dat t er was.. nu met steriel water telkens even deppen enzo.. misschien gewoon beetje ontstoken zag vanochtend wel een vliesje op dr oogjes..dus zou heel goed kunnen..hoop maar dat dat het is.. voel me wel wat rustiger..

Geplaatst:

Mocht ik zien dat t verergerd dan ga ik wel naar de dierenarts en dan laat ik ze contact opnemen met wp over hoe ze myx tegen kunnen gaan.. zit er dan denk ik nog vroeg bij dus misschien dat t dan nog goed gaat komen..maar ja zover wil ik nog niet denken want ik voel me best kalm en heb niet het idee dat t myx is.. maar we houden t in de gaten.

Geplaatst:

Nou volgens mij is t wel ok.. haar opgezwollen oograndje is al wat minder aan het worden. Dus denk gewoon ontstoken. Maak me ook altijd gelijk druk en ga van t ergste uit.. stresskip ben ik ook...:s

Geplaatst:

Nou, hoe bedoel je dat? Wel tegelijk maar niet in één vaccin. Er is (of was?) wel "2in1" entstof maar gebruik daarvan wordt afgeraden. Dercunimyx is dat als ik het goed heb. En die is dus niet erg veilig.

Geplaatst:

Ik heb in meer draden gelezen dat er DA's in Vlaanderen zijn die de twee entstoffen liever niet tegelijk geven. Zit natuurlijk wat in, want het afweersysteem moet twee keer zo hard werken. maar daar staat tegenover dat je wel twee keer in twee weken je konijnen heen en weer moet slepen naar de DA...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .