hangoorsnuitje Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Hallo dierenvrienden, Ik was een beetje op het internet aan het rondkijken om informatie te vinden over konijnenziektes en gewoon om veel te weten te komen:) Nu zag ik ook wat info staan over dat je regelmatig moet controleren of er poep blijft kleven ivm vliegen die eitjes leggen. Doen jullie je konijn ook wel eens wassen? Om het daar schoon te houden, of is dat niet nodig?
Lianne22 Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Neehoor (tenzij je konijn last heeft van plakpoep) is dat niet nodig en houden konijnen zichzelf schoon, wel handig dit te controleren
Engeltjes farm Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 wassen is alleen nodig als ze vies zijn, urine of poep,maar ik controleer ze s'morgens en s'avonds en zorg dat de kontjes en de staartvrij kort zijn dus dat er geen viezigheid in gaat hangen zoals plas en poepen zo kan ik ze ook beter controleren met het warme weer!
Joseeke Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Wassen doe ik ze hier ook nooit, aleen als ze een vies kontje hebben.Conroleren op wormpjes doe ik altijd bij de keutels verwijderen uit de verblijven.Maar zolang de konijnen verder goed op gewicht blijven, maak ik me hier niet zoveel zorgen om.Als je echt twijfelt of je konijn wormpjes heeft zou je 'm kunnen behandelen met Panacur (een ontwormingsmiddel).Doe dit wel eventjes in overleg met je dierenarts. Anders kun je ook overwegen een keutelonderzoek kunnen laten doen.
Aanbevolen berichten