Ga naar inhoud

Update Buenno met snot - ontstoken oog & geen eetlust!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal!

Een twee tal weekjes geleden had mn Buenno'tje problemen met snot, daarvoor kreeg hij een antibioticakuur & smez 16% voor in zijn drinkwater (omdat hij zoveel dronk!)

De symptomen van snot kwamen elk om zijn beurt, eerst een natte neus - toen die verdwenen was begon hij te niezen - toen dat weg was kwam er vocht uit zijn oog & kreeg die enkele dagen later een ontstoken oogje!

Hup terug naar de dierenarts, ook omdat zijn eetlust nog steeds niet inorde was waardoor hij niet keutelde of toch heel weinig! Ik kreeg een oogzalfje mee dat de ontsteking moest verminderen (terramicyne ofzoiets! :P) in ieder geval het hielp snel want na drie dagen was zijn oog terug normaal! Ik vond het wel heel moeilijk om zijn oogje te zalven want buenno heeft geen gemakkelijk karakter!

Omdat hij na een goede week & een half nog niet echt at ging ik nog eens langs bij de dierenarts voor een algemene check up en een controle van zijn oogje. Hij was ondertussen al heel wat levendiger en kroop niet meer in een hoekje. Omdat eten nog steeds een probleem was liet ik naar zijn tanden kijken. Wonder boven wonder: geen haakjes, tandjes niet te lang... De dierenarts denkt dat hij een tijd lang teveel gegeten heeft en dat hij daardoor nu niet veel zin heeft in zijn korrels. Hij kreeg nog een antibioticaspuitje waardoor zijn keutels terug opgang moesten komen & zijn eetlust! Ook kreeg ik siroop mee voor zijn lever...

Na een week een half is er beterschap! Hij eet nu heel veel groenten, daar is veel interesse voor en eet héél veel hooi & drinkt enorm veel water. Zijn korreltjes laat hij nog eventjes voor wat het is. Af en toe is er interesse en probeert hij er iets of wat van te eten... elke dag een beetje meer. Ochja hoe zijn we zelf als we eens van iets teveel gegeten hebben niet? Hopelijk blijft dit de goede kant op gaan.

Nu had ik nog een klein vraagje... Buenno heeft af en toe nog eens last van 'kroetjes' in zijn oog. Ik las dit te verwijderen met lauw water. Maar hoe kuis je de oogjes dan het beste? Van oog naar neus of van oog naar oren? als jullie begrijpen wat ik bedoel? Ik heb schrik om hem daar mee pijn te doen omdat dit zijn ontstoken oog was.

Ik voeg nog enkele foto'tjes toe - voor & na!

laurien-albums-buenno-picture42737-sam-0655.htmlhttp://www.bunnybunch.nl/community/members/laurien-albums-buenno-picture42737-sam-0655.html

laurien-albums-buenno-picture42738-sam-0673.htmlhttp://www.bunnybunch.nl/community/members/laurien-albums-buenno-picture42738-sam-0673.html

laurien-albums-buenno-picture42736-sam-0670.htmlhttp://www.bunnybunch.nl/community/members/laurien-albums-buenno-picture42736-sam-0670.html

Bedankt voor jullie raad :)

Geplaatst:

Wat goed dat het zo de goede kant op gaat!! :)

Wat betreft het verwijderen van de kroetjes in zijn ogen, ik dacht dat het beste is van de ogen naar neus toe.

Geplaatst:
Wat goed dat het zo de goede kant op gaat!! :)

Wat betreft het verwijderen van de kroetjes in zijn ogen, ik dacht dat het beste is van de ogen naar neus toe.

Hej!

Ik had hem geholpen om het was los te peuteren, maar omdat ik schrik had voor zijn oogje (omdat het dat oogje was dat onstoken had gestaan) ben ik er verder af gebleven, toen ik de volgende morgen ging kijken was het verdwenen dus ik ben tevreden! :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .