Misty Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Hallo iedereen, Ik vind al steeds antwoorden op al mijn konijnenvraagjes op dit forum, maar nu heb ik toch zelf een vraagje. Mijn Ducati is nu al voor de 2e keer deze week wat lusteloos. Ze gaat steeds liggen als ze uit haar kooi is, en ook in haar kooi ligt ze steeds. Ze ligt wel gewoon languit, relaxend, met oortjes omhoog. Ze legt wel haar kopje neer. Maar het rare is dat ze net zo veel honger heeft als normaal, voor voer, water en knabbelsticks. Hooi eet ze misschien iets minder, maar dat verschilt toch van week tot week bij haar. Als ze wel rondloopt rent ze van hot naar her bij vlagen, en ook de binky's zijn genoeg aanwezig. Maar dan opeens ploft ze weer neer op mijn bed of op de grond tegen een kussen aan. Ook bij het knuffelen kruipt ze helemaal weg in je nek, iets wat ze alleen verder de eerste maand dat we haar hadden deed. Ze is nu ruim 5 maanden, en in de puberteit heb ik het idee. Ik weet niet of het al kan op die leeftijd, maar ze vertoond in ieder geval alle tekens. Kan dit ermee te maken hebben? Ik begin me een beetje zorgen te maken dat ze misschien iets heeft opgelopen.. Maar wil geen overbezorgd baasje lijken. Iemand enig idee of dit op een ziekte kan duiden, of dat mijn meisje gewoon in een luie bui is met het mooie weer?
ZaZa Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Knabbelsticks zijn niet goed voor konijnen, dus die kan je weghalen... Met 5 maanden komen ze inderdaad in de puberteit...dat is dus één...Ze eet verder nog goed, keutelt ook ? Dat is belangrijk om te weten.......Is dit niet het geval, moeten je alarmbellen absoluut gaan rinkelen.. Het lijkt er eigenlijk op dat je een heerlijk konijntje hebt, dat weliswaar wat volwassener gaat worden en zich daarnaar gaat gedragen....maar verder geen zorgwekkend gedrag laat zien....
Misty Geplaatst: 15 april 2011 Auteur Geplaatst: 15 april 2011 Ze keutelt ook goed.. En knabbelsticks bedoel ik niet die suikergevallen mee, maar van die houten dingen. Zijn die slecht? Ik dacht dat die juist goed waren voor haar tandjes. Maar fijn te horen van iemand die er veel meer verstand van heeft dat het goed klinkt. En als het geen teken van ziekte is, vind ik het stiekem ook wel gezellig, zo'n konijntje wat naast me ligt te relaxen terwijl ik lees ofzo.
ZaZa Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 (aangepast) Oh...stokjes (takken dus ?) Neuh, dat kan geen kwaad... Verstand..verstand..dat niet zozeer heel veel....maar het is meer het afwegen van factoren die laten zien dat ze niet gezond is..en die zijn er zo op het eerste gezicht niet... Het is natuurlijk wel zo dat jij bepaalt in hoeverre je wilt vertrouwen op mijn beeld..Jij ziet het konijn...kent haar.... Wij wegen alleen af van wat we lezen...Ziek is dan meestal een darmprobleem of gebitsprobleem..dan merk je iets aan eten/eetgewoonten, drinken, keutelen..diarreeNeurologisch..zoals bij E.C bijv...maar ook dat laat je konijn niet zien......Niezen..natte neus, traanoogjes.. (kan op Snot duiden) Maar niets lijkt er op dat je met een ziek konijn te maken hebt........... 15 april 2011 aangepast door ZaZa
jrjsieben Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Ze heeft het naar der zinEn voelt der eigen op der gemakJe ziet gauw het verschil tussen relaxt liggen en liggen omdat ze ergens last van hebbendan zijn ze onrustig en gaan hele tijd verliggen
Bianca Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Wat weegt ze? Ik zie veel gaan liggen en rustiger zijn van dan normaal bij mijn eigen konijn wel verontrustend, maar zolang ze goed eet en drinkt ga ik nog niet meteen naar een DA. Ik heb echter ooit een konijn gehad dat ondervoed bleek te zijn omdat ik in die tijd het gewicht niet bij had gehouden en ze doordat ze ouder werd ineens meer voeding nodig had omdat ze steeds minder voedingstoffen uit haar eten kon halen. Ik had het zelf niet gezien omdat het over een periode van meer dan een jaar heel langzaam was afgevallen. En dat konijn lag ook vaker maar werd vooral ook opeens veel aanhaliger dan normaal. Wilde de hele tijd bij me zijn en ging zelfs bovenop me zitten als ik op de bank zat of lag terwijl ze dat normaal nooit deed. Misschien geef je je konijn toch net iets te weinig biks terwijl ze nog groeit? Als je zeker weet dat ze goed genoeg in haar vet/vel zit dan zal het dat wel niet zijn, maar omdat het gedrag leek op dat van mijn konijntje wilde ik het hier toch even noemen.
Aanbevolen berichten