Maggy Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Na de inentingen vond ik Maggy's kwaaltjes best wel lastig worden,vooral omdat ze er zo verschrikkelijk bang van wordt als ik ernaar wilde kijken. Het waren kleine dingetjes,en sorry Maggy,maar ik heb het de dag erna meteen met beide handen aangepakt. Ik heb haar in het warm/lauwe water gegooid (grapje,heb haar rustig neergezet hoor), en de plakpoep los gehaald. Toen gelijk haar nageltjes losgehaald,en madame helemaal boos,nou ja zeg!:bad: Deed het helemaal niet verkeerd!Afgedroogd en nog ff binnen rond laten lopen,we willen geen verkoudheid riskeren he:mdr:.Ietsjes opgestrooid in het hok,ik wilde echt geen zieke Maggy meer.En nu is alles weer goed,en haha,ze is zachter dan ooit:yes:.Het was even vervelend,maar na een knuffelbui is alles goedgekomen,hihi!
Dollie Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Uhm ik snap het topic niet zo? Je konijntje had last van plakpoep ofzo? Maar dat is niet opgelost met een badje, dan moet je toch naar de oorzaak kijken.
Joseeke Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Ze had idd last van plakpoep: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/48169-plakpoep-klonter.html Hoe heb je het probleem nu opgelosd?Heb je haar een paar dagen alleen hooi & water gegeven?Alleen kontje wassen zal niet veel helpen, als je niets aan het voedingspatroon hebt veranderd...
Maggy Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Ze heeft idd op hooi en water gezeten,ja,ze heeft ook wilg uit de ren gehaald,maar dat is niet erg toch?
Joseeke Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Fijn dat met een alleen-water&hooi-dieet het plakpoep-probleem is opgelosd Wilg kan idd geen kwaad. Dit is zelfs heel goed voor het afslijten van de tandjes.
Aanbevolen berichten