Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een konijntje van 2 jaar oud en sinds 4 dagen is hij stiller en blijft hij in een hoekje zitten. Normaal gesproken komt hij altijd meteen naar me toe en nu reageert hij niet echt zoals normaal en komt niet naar me toe. Hij eet en drinkt ook weinig, nu alleen melden uit het grasveld (sinds gister). Gisteravond naar de dierenarts geweest en die ging even in zijn bek kijken met van die klemmen, hij constateerde ontstoken kiezen en goede voortanden. Hij ging ook luisteren naar de buik en constateerde gasvorming. Hij heeft antibiotica gekregen, nog een spuitje en vervangende vloeibare voeding. Vanochtend viel het mij op dat het konijn zijn linker voorpoot niet gebruikt en ingetrokken houdt, waardoor hij een beetje wankel is op 3 poten. Mijn vraag is eigenlijk wat er mogelijk met het konijn aan de hand kan zijn. Gebroken? Gister was best een worsteling tijdens het open zetten van zijn bek, maar of hij dan meteen zijn poot gebroken heeft. Ik kan wel merken dat de situatie van het ziek zijn verbetert is, alleen maak me een beetje zorgen over zijn voorpootje. Wat is er nu aan de hand, waarom trekt een konijn zijn pootje in. Ik hoor graag tips van jullie.

Groeten, Jeroen

Geplaatst:

Hij eet het vloeibare voedsel wel en de melden. Hij lijkt wel meer alert en alleen het pootje, ik zal straks contact opnemen met de dierenarts....

Geplaatst:

Net gebeld met de dierenarts, ze vermoeden toch dat het door de worstelpartij van gisteren was. Ik word straks teruggebeld over de volgende actie.

Geplaatst:

Misschien dat je konijntje gewoon iets verrekt heeft tijdens het "worstelen"

Gebroken lijkt me dan niet erg waarschijnlijk, dan moet het er wel heel hard aan toe gegaan zijn

Geplaatst:

Mijn konijntje heeft ook eens zoiets gehad met zijn pootje, maar was na 2 weken beter, hij was al oud en had pas maden gehad en we moesten hem zelf een beetje wassen, hij deed net hetzelfde met zijn pootje, maar was daarna al genezen.

Geplaatst:

Hij was gister wel driftig aan het worstelen. De dierenarts heeft net gebeld en zei dat we beter het konijn even rust kunnen geven en eerst goed aan het eten kunnen helpen. Opzich gaat het goed, het konijn is gek op het vloeibare voedsel en hij eet nu ook wat rauwkost. hij ligt nu languit op zijn zij in de kooi. Het lijkt echt een stuk beter te gaan, alleen zijn pootje trekt hij nog wel in en lijkt het pootje nog steeds verslapt.

Geplaatst:

Ik weet niet precies watvoor Ab dat is. Als ik zo kijk naar het konijn gaat het al beter en lijkt het niet dat hij pijn heeft. Hij trekt alleen het pootje nog in, dat zal ongetwijfeld nog pijn doen. verder lijkt hij steeds beter te worden, dat gaat snel! Pijnstilling heb ik niet meegekregen.

Geplaatst:

Uit ervaring kan ik je zeggen dat je voor ontstoken kiezen langere tijd zal moeten spuiten met Duplcilline.....dit gaat niet vanzelf over na een of twee maal een injektie AB....Je hebt zelfs het risico dat er een kies getrokken moet worden.

Als er verder niks aan gedaan wordt zullen de kiezen los gaan zitten met alle problemen van dien.

Uiteindelijk zal je konijn dan wel stoppen met eten omdat dit echt pijn gaat doen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .