Mijntje Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 29 april is het zover.. Lotje wordt gecastreerd in dierenkliniek Dukenburg, om 9.30 moet ik haar wegbrengen en als alles goed gaat in de middag weer ophalen. Heb een goed gevoel bij de kliniek maar jemig ik ben nu al zenuwachtig. Zeker omdat je toch ook veel nare verhalen leest! Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik weet dat ze een tijd op handdoeken moet zitten, snel weer aan het eten moet, pijnstilling, darmstimulans, dwangvoeding en eventueel antibiotica krijgt. En de dierenarts zei dat dit ook mee werd gegeven, zit er nog verschil in type pijnstilling/ darmstimulans of is metacam en ciseral gewoon goed? Daarnaast zei de assistente ook dat ik wat lekkere groenten mee kon geven zodat ze bij de dierenarts al meteen verleid wordt tot eten. Is het verstandig om nog een kruik aan te schaffen voor wat warmte en een katoenen sok voor als ze eventueel aan de wondjes knaagt? En zijn er verder nog zaken die ik in huis moet hebben? Daarnaast is ze wel heel erg gehecht aan haar gecastreerde mannetje Floris, hij heeft ook nog nooit een poging gedaan om op haar te rijden en is een grote goedzak.. Moet ik gewoon kijken hoe het na de operatie gaat met Lotje, en dan bepalen of ik ze wel of niet bij elkaar zal zetten? Of is het áltijd beter om ze apart te houden tot Lotje weer goed eet en keutelt? Want zelf heb ik ook het gevoel dat ze misschien juist gestimuleerd wordt tot eten en ook steun heeft door de aanwezigheid van Floris. Positieve verhalen zijn ook héél erg welkom, zodat ik zelf deze 2 weken tot de operatie nog goed doorkom:p En als laatste, iemand die mij een goede tip kan geven waar ik het beste kan parkeren bij Dukenburg zodat ik zo'n kort mogelijk stukje met haar in t vervoersmandje hoef te lopen?
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 En als laatste, iemand die mij een goede tip kan geven waar ik het beste kan parkeren bij Dukenburg zodat ik zo'n kort mogelijk stukje met haar in t vervoersmandje hoef te lopen? Aan de weg waar het pand ligt, ligt ook een flink parkeerterrein.Straatje oversteken en in totaal 25 meter lopen. (van auto tot voordeur)Vergeet niet een kaartje te kopen.
Joseeke Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Ik reageer behoorlijk laat, maar je kon Floris ook fijn laten meegaan met Lotje.Op deze manier krijgt hij het hele proces mee & heeft Lotje fijn steun aan hem.Ed was ook meegegaan met Ida en Zazou met Nina. Nina & Ida waren heel blij met hun vriendje aan hun zijde.Ook hoef je ze niet meer te herkoppelen. Soms veranderen voedsters na hun castratie. Als de mannetjes er van begin af aan bij zijn, "groeien" ze erin mee. Maar verder heb je het helemaal perfect in orde & je helemaal goed voorbereidt
Aanbevolen berichten