bubbeltje Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 (aangepast) Onze konijntje, nu 2,5 jaar eet al bijna 1,5 week niet meer.Geen bix, geen snoepjes, amper hooi en amper water.Ook hangt zijn kopje een beetje scheef en schud hij veel met zijn hoofdje. We zijn gister met hem naar de DA geweest, die dacht aan middenoorontstekening omdat zijn ene oortje vol met pus zit. Ik heb dwangvoer meegekregen maar dat laat hij net zo hard weer uit zijn bekje lopen. Hij raakt er zeer gestresst en bang van. Nu wil de DA hem onder narcose brenen om zijn oortjes uit te spuiten en te kijken hoe diep de ontsteking zit. Misschien is het dan met medicatie te verhelpen, mocht het te diep zitten moeten is inslapen de optie...Hij moet uiteraard eerst aansterken voordat hij onder narcose kan en dat zie ik niet gebeuren. Ik twijfel enorm of ik mijn nijntje dit allemaal aan moet doen... narcose, dwang-dwangvoeren... 14 april 2011 aangepast door bubbeltje
jrjsieben Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Anderhalve week wachten tot er naar een dierenarts gegaan wordt is voor een konijn veels te langAls een konijnnslecht eet of helemaal niet dan is er tijd voor alarmbellenmaar dat kon je misschien niet wetenEn laat hem nu maar helpen Is de dierenarts konijnkundig ?Je moet wel voor het konijntje willen gaan want er ga veel tijd inzittenSucces
bubbeltje Geplaatst: 14 april 2011 Auteur Geplaatst: 14 april 2011 Hij heeft al wel vaker een paar dagen niet gegeten dus er gingen bij mij niet direct alarmbellen rinkelen.Toen hij aan het begin van de week zich ook heel sloom ging reageren en met zijn kopje ging schudden ben ik me pas zorgen gaan maken.
jrjsieben Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 een konijndat een dag niet eet kan in levensgevaar verkerenDe darmen komen stil te liggenMaar nu heb je er al wat bij geleerdtWelkom trouwens op BBZoek een konijnkundige dierenarts als je je konijn wilt laten helpenEn beterschapHij kan EC hebbenGa eens zoeken hier op de siteDan moet je gelijk beginnen met panacurEn een konijn wat in die slechte conditie is onder narcose doen is misschien niet zo wijs
Cleo en Jackson Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Er is een lijst op bunnybunch met konijnkundige dierenartsen, je zou kunnen kijken of je dierenarts hier tussen staat.Ook zou ik de volgende keer iets eerder naar de dierenarts gaan of iniedergeval bellen naar de dierenarts.Je zou ook voor een extra check naar een andere dierenarts kunnen gaan. (van de lijst?)Ik hoop dat alles goed komt! Beterschap voor je konijntje!
jrjsieben Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html
jrjsieben Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 ben je inmiddels naar een andere dierenarts geweestOf staat jouw dierenarts ook op de lijstBeterschap met je konijn
bubbeltje Geplaatst: 15 april 2011 Auteur Geplaatst: 15 april 2011 "Goed nieuws" Onze Bubbel heeft de afgelopen dag en nacht 2 wortels en wat witlofblaadjes opgegeten.Hier is hij wel geïnteresseerd is en draait zijn koppie er niet voor weg. De bix raakt hij nog steeds niet aanen zijn oortje 'klotsen' ook nog een beetje. Nb. mijn dierenarts stond niet in jullie lijstje
Raymond en Natalie Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Om een konijn te kalmeren tijdens het geven van dwangvoeding kan je proberen met evt. wat assistentie zijn ogen te bedekken.Daar worden de meeste konijnen wel wat rustiger van.
brigit Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Die wortel kun je beter weg laten. Wortel is een dikmaker en dat heeft hij niet echt nodig.Als je hem teveel keus geeft dan kiest hij alleen wat hij lekker vind ipv wat goed voor hem is.En dwang voeren als het zover komt, dat hoeft ook geen ramp te zijn daar slepen we je dan ook wel doorheen.
Nicky_the Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Is het niet te behandelen met kruiden of anti biotica?
bubbeltje Geplaatst: 16 april 2011 Auteur Geplaatst: 16 april 2011 Hij heeft bij de dierenarts antibiotica en pijnstiller shot gehad. Ik heb niet het idee dat hij pijn heeft i.t.t. eerder deze week.Hij hupst rond en is weer geïnteresseerd in dingen. Misschien was de wortel niet het beste idee. Maar ik dacht, wat hij zelf eet is mooi meegenomen.Wat hij wil hebben geef ik hem. Dan blijft hij toch eten. Hij was ook enorm afgevallen, dus een 'dikmakertje'kon hij wel gebruiken... ;-) En, Nicky_the, wat bedoel je met kruiden??
Nicky_the Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Dit bedoelde ik met kruiden: http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/47046-kruiden-linkje.html
Nicky_the Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Ik had een onrustig konijn en ben toen gedroogde kamille gaan gebruiken (besteld op caviakruiden.nl). Mijn konijn was binnen 2 dagen heerlijk ontspannen..
Nicky_the Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Nee, dat snap ik, maar er staan ook dingen tussen voor het afweersyssteem, anti bacterieel, bloedzuiverend, eetlustopwekkend, gewichtstoename, kracht, lichaamreinigend etc
Aanbevolen berichten