Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik heb gister een 7 weken oude black and tan opgehaald, en nu zie ik in het hok een aantal rode plekken in het zaagsel....

het is niet fel rood, dus niet direct bloed, maar ik weet ook niet wat het wel kan zijn :(

ik heb niet goed kunnen kijken omdat ze enorm in de stress schiet als ik in de buurt kom, en ik heb geen tijd om haar nu te kalmeren ivm werk....

gisteren bij het ophalen is me niets opgevallen in het hok, en er is niks geks gebeurd met haar.

kan iemand me vertellen wat het is, en of ik me terecht zulke zorgen maak?!

Geplaatst:

Zoals al gezegd ( maar nu even samengevat)

Urine kan rood kleuren door (kleur)stoffen in het eten van het konijn (bv betacaroteen in wortel)

Urine op houtvezel geeft vaak een kleien chemische reactie waardoor de plek ook rood kleurt.

Alleen als er extreem veel bloed in de urine zit kun je dit zien aan de kleur. Maar in 99% van de gevallen bevat rode urine geen bloed en ook in 99% van de gevallen waarin er wel bloed in de urine zit is dit met het blote oog niet te zien.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .